Kina i telewizja z największym wzrostem wpływów z reklam, Aflofarm na czele marketerów (Top10)

Wydatki na reklamę w mediach tradycyjnych (bez internetu) wzrosły w okresie styczeń-lipiec br. w porównaniu do analogicznego okresu ub.r. o ponad 10 proc. Najmocniej w kinach i w telewizji. Spośród 10 największych reklamodawców tylko Natur Produkt Zdrovit wydał mniej, a najbardziej wydatki zwiększyło Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci sklepów Biedronka i drogerii Hebe.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Kina i telewizja z największym wzrostem wpływów z reklam, Aflofarm na czele marketerów (Top10)

Wpływy reklamowe mediów w okresie od stycznia do lipca br. wyniosły 20,42 mld zł i były wyższe w porównaniu do tego samego okresu roku ub. o 10,18 proc. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Ponad połowa budżetów trafiła do telewizji – było to 10,66 mld zł (wzrost w skali roku o 16,09 proc.). Radio na reklamach zarobiło w omawianym okresie prawie 4,5 mld zł, czyli 8,48 proc. więcej niż przed rokiem. Z kolei magazyny – 2,51 mld zł, co oznacza spadek wpływów w skali roku o 1,22 proc.

Na reklamy w gazetach marketerzy przeznaczyli 776,2 mln zł (spadek rok do roku o 2,62 proc.), a na outdoorze – 986,6 mln zł (mniej o 3,41 proc.). W kinach wydali 918,7 mln zł (wzrost o 18,42 proc.), a na reklamę indoorową – 67,4 mln zł (wzrost o 2,21 proc.).

grafika

Biedronka z najwyższym wzrostem

Największym reklamodawcą mediów tradycyjnych (bez internetu) pozostaje Aflofarm Farmacja Polska z wydatkami w kwocie 1,09 mld zł (niemal na tym samym poziomie co przed rokiem). Drugie miejsce na podium zajmuje Lidl, który przeznaczył na reklamę w omawianym okresie 481,8 mln zł (wzrost w skali roku o 14,79 proc.), a trzecia lokata przypadła firmie Terg z wydatkami w wysokości 356,1 mln zł (wzrost o 25,32 proc.).

Z grona pozostałych największych czołowych reklamodawców najwyższy wzrost wydatków notuje Jeronimo Martins Polska, właściciel sklepów Biedronka – o 36,59 proc., z 200,9 mln zł do 274,4 mln zł.

O 20,6 proc. wzrosły nakłady reklamowe Polkomtela – z 226,4 mln zł do 273,1 mln zł, zaś wydatki Ferrero Polska były wyższe o 24,6 proc. i wyniosły 343,6 mln zł. USP Zdrowie wydało w tym roku 19,51 proc. więcej niż rok temu (308,6 mln zł), a Volkswagen Group Polska zwiększył inwestycje o 12,18 proc. (do 270,4 mln zł).

5,19 proc. więcej wydała też firma Euro-Net Warszawa zostawiając w mediach 283,7 mln zł.

Z pierwszej 10 największych reklamodawców tylko Natur Produkt Zdrovit zredukował w porównaniu z ub.r. swój reklamowy budżet – obniżył wydatki o 7,03 proc., z 361,8 mln zł do 336,4 mln zł.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Gazeta Wyborcza" opisała leki szefa BBN. Minister zapowiada postępowanie

"Gazeta Wyborcza" opisała leki szefa BBN. Minister zapowiada postępowanie

Republika usunęła reportaż z zarzutami wobec ojca 4-latki. "Otrzymaliśmy nieznane wcześniej dokumenty"

Republika usunęła reportaż z zarzutami wobec ojca 4-latki. "Otrzymaliśmy nieznane wcześniej dokumenty"

Gigantowi prasowemu grozi dożywotnie więzienie. Za krytykę chińskich władz

Gigantowi prasowemu grozi dożywotnie więzienie. Za krytykę chińskich władz

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Ile trwa mecz piłki nożnej i kiedy sędzia dolicza czas?
Materiał reklamowy

Ile trwa mecz piłki nożnej i kiedy sędzia dolicza czas?

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera