SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kino Polska TV podwoiło zysk, Stopklatka z największym wzrostem wpływów

W zeszłym kwartale przychody Grupy Kino Polska TV zwiększyły się o 19 proc. do 63,53 mln zł, a zysk netto - z 6,07 do 10,96 mln zł. - Poprawiliśmy wszystkie kluczowe wskaźniki finansowe - podkreśla prezes firmy Bogusław Kisielewski.

Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV i StopklatkiArticle

Wydatki operacyjne Grupy Kino Polska TV w minionym kwartale wzrosły rok do roku o 9,2 proc. - z 45,35 do 49,53 mln zł.

- Za nami kolejny bardzo dobry kwartał. Poprawiliśmy wszystkie kluczowe wskaźniki finansowe. Zwiększyliśmy przychody i zysk netto, kontynuowaliśmy poprawę rentowności kluczowych segmentów naszego biznesu, przy jednoczesnej kontroli kosztów - komentuje Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV.

- Poza doskonałymi wynikami finansowymi, odnieśliśmy też sukces w branży filmowej. Współprodukowany przez nas film „Wszystkie nasze strachy” z Dawidem Ogrodnikiem w roli głównej zdobył główną nagrodę – Złote Lwy – na 46. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni - dodaje.

Wpływy Kino Polska dwa razy mocniej w górę od kosztów

W pierwszych trzech kwartałach br. przychody Grupy Kino Polska TV zwiększyły się o 20 proc. do 182,5 mln zł.

Przy wzroście kosztów operacyjnych o 6,9 proc. do 139,75 mln zł zysk EBITDA poszedł w górę z 60,66 do 82,65 mln zł, rentowność EBITDA - z 39,9 do 45,3 proc., a zysk netto - z 15,41 do 30,3 mln zł.

Zoom TV nadal ze stratą, Stopklatka z wyższymi wpływami niż Kino Polska

W trzech kwartałach br. przychody kanałów FilmBox i stacji tematycznych zwiększyły się rok do roku z 78,97 do 92,47 mln zł, a zysk - z 19,01 do 27,65 mln zł.

Stopklatka zanotowała wzrost przychodów z 20,56 do 28,55 mln zł, wyprzedzając pod tym względem stacje Kino Polska (ich wpływy zwiększyły się z 22 32 do 26 mln zł). Z kolei jej wynik netto poszedł w górę z 2,25 mln zł straty do 4,36 mln zł zysku.

Zoom TV osiągnął wzrost przychodów z 11,97 do 13,62 mln zł, a jego strata netto zmalała z 6,13 do 5,14 mln zł.

Zoom TV i Stopklatka są emitowane m.in. w naziemnej telewizji cyfrowej i zarabiają prawie wyłącznie z emisji reklam. Stacje Kino Polska większość wpływów też osiągają z reklam, natomiast kanały FilmBox i tematyczne - od operatorów kablowych i satelitarnych.

Z kolej przychody Grupy Kino Polska TV ze sprzedaży licencji zwiększyły się z 15,82 do 20,16 mln zł, a zysk - z 1,65 do 2,3 mln zł.

Kino Polska TV jest notowane na warszawskiej giełdzie, w czwartek po południu przy kursie 14,90 zł kapitalizacja firmy wynosiła 295,3 mln zł. 65,1 proc. akcji firmy ma koncern SPI International.

W drugiej połowie września ogłoszono, że Canal+ przejmuje 70 proc. udziałów w SPI International, działającego łącznie w 40 krajach w Europie, Afryce i Azji. Transakcja zostanie sfinalizowana po uzyskaniu zgody organów antymonopolowych.

Dołącz do dyskusji: Kino Polska TV podwoiło zysk, Stopklatka z największym wzrostem wpływów

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ML
Kto zrobił Prezesowi taką krzywdę tym zdjęciem, i te Wasze zbliżenia.
odpowiedź
User
kris
brawo dla zespołu
odpowiedź