SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kino Polska TV spodziewa się zachowania pozytywnych trendów. "Rynek płatnych platform będzie się zmieniał w Europie"

Grupa Kino Polska TV spodziewa się zachowania pozytywnych trendów wyników w drugim półroczu 2023 roku - poinformowała podczas telekonferencji dla analityków i mediów członek zarządu Katarzyna Woźnicka.

"Drugie półrocze ze względu na sezonowość jest zwykle lepsze dla rynku. To, co obecnie obserwujemy to to, że wszystkie trendy zostaną zachowane w drugim półroczu" - odpowiedziała Woźnicka na pytanie, czy w II półroczu możliwa jest podobna dynamika poprawy wyników grupy.

W I poł. 2023 r. Grupa Kino Polska odnotowała przychody na poziomie 144,8 mln zł (+3,9 proc. rdr).

Przychody z emisji zwiększyły się o 7,9 proc. rdr i stanowiły 52,8 proc. całkowitej sprzedaży grupy. Wpływy z reklam były niższe o 0,6 proc. rdr, a ich udział w przychodach ogółem stanowił 36 proc. Przychody na rynkach międzynarodowych wyniosły 47,6 mln zł (+1,9 proc. rdr) i stanowiły 32,9 proc. całkowitych przychodów grupy.

Zysk netto grupy w pierwszym półroczu bieżącego roku wyniósł 23,8 mln zł (+10,9 proc. rdr), a wynik EBITDA 60,5 mln zł (+5,5 proc. rdr). Rentowność netto grupy wzrosła do 16,4 proc., tj. o 1 pp. więcej niż rok wcześniej. Marża EBITDA wzrosła do 41,8 proc. z 41,1 proc. rok wcześniej.

Członek zarządu Levent Gültan poinformował w piątek, że po obserwowanym obecnie 3,5 proc. wzroście rynku reklamy telewizyjnej w Polsce, grupa Kino Polska jest bardziej optymistycznie nastawiona, co do aktualnej kondycji tego rynku w Polsce.

Zmiany w rynku płatnych telewizji

Erwan Luherne, członek zarządu Grupy Kino Polska uważa, że rynek płatnych platform będzie się zmieniał w Europie.

Grupa Canal+ pod koniec lipca kupiła 12 proc. udziałów w platformie streamingowej ViaPlay Group.

Grupa Kino Polska zajmuje się dystrybucją i produkcją treści dla telewizji, na platformy VOD, do serwisów streamingowych oraz kin, a także sprzedażą licencji programowych. Jest również nadawcą tematycznych kanałów telewizyjnych, dystrybuowanych w naziemnej telewizji cyfrowej, w sieciach kablowych i na platformach satelitarnych. W portfolio Grupy znajdują się m.in. takie kanały telewizyjne, jak: Stopklatka, Zoom TV, Kino Polska, Kino Polska Muzyka, Kino TV, Dizi, Gametoon i kanały marki FilmBox.

Średni udział kanałów Grupy w oglądalności widowni komercyjnej w I półroczu 2023 r. wyniósł 2,59 proc. (SHR proc., All 16-59, live), tj. o 5,5 proc. mniej rdr.

Grupa Canal+ poprzez spółki zależne kontroluje 66 proc. akcji Grupy Kino Polska.

Dołącz do dyskusji: Kino Polska TV spodziewa się zachowania pozytywnych trendów. "Rynek płatnych platform będzie się zmieniał w Europie"

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl