Kino Polska TV wyciska więcej zysku. Stacja naziemna w głębszym dołku

W pierwszym kwartale 2025 roku grupa Kino Polska TV osiągnęła wzrost przychodów o 1,4 proc., zarabiając na czysto 19 mln zł. Pogorszyły się wyniki Zoom TV, który pod koniec br. zniknie z naziemnej telewizji cyfrowej.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Kino Polska TV wyciska więcej zysku. Stacja naziemna w głębszym dołku
Film „Psy” na antenie Zoom TV

Przychody grupy kapitałowej Kino Polska TV z umów z klientami w pierwszym kwartale 2025 roku sięgnęły 76,6 mln zł, o 1,4 proc. więcej niż przed rokiem. Wpływy z dystrybucji kanałów poszły w górę rok do roku z 37,66 do 38,13 mln zł, te z reklam – z 32,34 do 32,63 mln, zaś te sklasyfikowane jako pozostałe – z 5,51 do 5,84 mln zł.

Zdecydowanie największy segment działalności firmy obejmuje kanały filmowe marki FilmBox i stacje tematyczne. Jego kwartalne przychody zwiększyły się r/r z 40,04 do 41,58 mln zł, a zysk – z 16,29 do 17,25 mln.

Natomiast stacje marki Kino Polska zanotowały spadek wpływów z 9,33 do 7,93 mln zł i zysku z 4,2 do 3,03 mln.

Spośród stacji nadawcy obecnych w naziemnej telewizji cyfrowej zdecydowanie lepsze wyniki osiąga Stopklatka. Jej kwartalne wpływy zwiększyły się r/r z 13,44 do 14,33 mln zł, zaś zysk – z 2,71 do 2,77 mln. Za to Zoom TV, który w konsekwencji nieprzedłużenia koncesji pod koniec br. zniknie z multipleksu naziemnego zanotował spadek przychodów z 7,37 do 7,05 mln zł, a jego strata pogłębiła się z 99 tys. do 1,91 mln zł.

grafika

Grupa Kino Polska TV zanotowała w zeszłym kwartale 54,43 mln zł wydatków operacyjnych, o 6,1 proc. więcej niż przed rokiem. Za to pozostałe wydatki operacyjne skurczyły się z 1,48 mln do 92 tys. zł, a koszty finansowe wzrosły z 350 do 400 tys. zł.

Na poziomie EBITDA kwartalny zysk firmy poszedł w górę z 38,74 do 42,23 mln zł, na operacyjnym – z 22,95 do 23,83 mln zł, a w ujęciu netto – z 18,73 do 19,04 mln zł.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu