SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kino Polska TV z rekordowymi wpływami i zyskiem, mocno w górę Stopklatka

Grupa kapitałowa Kino Polska TV w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 21,4 proc. do 257,16 mln zł i zysku netto z 27,24 do 48,64 mln zł. Mocno zwiększyły się wyniki finansowe Stopklatki, a Zoom TV zmniejszył stratę.

Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV i StopklatkiBogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV i Stopklatki

Zysk EBITDA grupy Kino Polska TV wzrósł z 88,53 do 121,24 mln zł, a rentowność EBITDA - z 42 do 47 proc.

Zarówno pod względem przychodów, jak i zysku netto nadawca osiągnął w ub.r. rekordowe wyniki - pierwszy raz poziom 200 mln zł wpływów przekroczył w 2019 roku, a rok wcześniej miał rekordowe wówczas 35,99 mln zł zysku netto.

- Po raz kolejny zanotowaliśmy bardzo dobre wyniki finansowe, co jest efektem dynamicznego rozwoju firmy w głównych segmentach działalności, który przekłada się na wzrost przychodów zarówno z emisji, jak i z reklam. Zbudowaliśmy bardzo efektywny model biznesowy, dzięki któremu możemy powiększać skalę działalności przy niewielkim wzroście kosztów. To z kolei sprawia, że wynik EBITDA i zysk netto rosną wyraźnie szybciej niż przychody - podkreśla Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV.

Mocno z górę zysk Stopklatki, tylko Zoom TV ze stratą

Przychody zewnętrzne z kanałów FilmBox i stacji tematycznych zwiększyły się ze 108,04 do 128,91 mln zł, a zysk - z 25,93 do 39,87 mln zł.

Natomiast stacje Kino Polska przy wzroście wpływów od klientów z 31,67 do 36,06 mln zł osiągnęły 19,26 mln zł zysku, wobec 13,81 mln zł przed rokiem.

Przychody z emitowanej naziemnie Stopklatki poszły w górę z 31,78 do 41,51 mln zł, a zysk - z 918 tys. zł do 7,58 mln zł. Z kolei Zoom TV przy wzroście wpływów z 18,2 do 19,95 mln zł ograniczył stratę z 6,21 do 5,7 mln zł.

- W 2021 roku rynek reklamowy był w bardzo dobrej kondycji, a jego wartość po raz pierwszy przekroczyła 10 mld zł, co oznacza wzrost o ponad 16 proc. rok do roku. My pokazaliśmy, że w zakresie sprzedaży reklam możemy rosnąć jeszcze szybciej niż rynek, który w pierwszych miesiącach 2022 roku wciąż jest bardzo mocny - komentuje Bogusław Kisielewski.

- Co istotne, nie jesteśmy uzależnieni tylko od sprzedaży reklam, bo ponad połowę przychodów Grupy stanowią opłaty od operatorów, którym udostępniamy sygnał naszych kanałów. Opłaty za emisję i sprzedaż treści oraz praw licencyjnych łącznie generują ponad 60 proc. przychodów Grupy. To stabilne, bezpieczne i stale rosnące źródło wpływów - podkreśla.

Właściciel Kino Polska TV przejęty przez Canal+

W czwartek na koniec sesji giełdowej kurs Kino Polska TV wynosił 15,65 zł, co daje kapitalizację w wysokości 310,2 mln zł. 65,15 proc. akcji nadawcy ma Digital SPI International.

W połowie marca br. koncern Canal+ poprzez swoją luksemburską spółkę przejął 70 proc. udziałów firmy Digital SPI International.

Dołącz do dyskusji: Kino Polska TV z rekordowymi wpływami i zyskiem, mocno w górę Stopklatka

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl