Kino Polska TV zarabia mniej na Zoom TV. Tyle chce wypłacić inwestorom

Według wstępnych danych grupa kapitałowa Kino Polska TV w pierwszym kwartale 2025 roku zanotowała nieznaczne wzrosty przychodów i zysku, mimo spadku wyników finansowych Zoom TV i stacji Kino Polska. Za zeszły rok spółka zamierza wypłacić akcjonariuszom 12,5 mln zł dywidendy.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Kino Polska TV zarabia mniej na Zoom TV. Tyle chce wypłacić inwestorom

Zgodnie ze wstępnymi wynikami grupa Kino Polska TV w pierwszym kwartale 2025 roku wypracowała 76,6 mln zł przychodów z umów z klientami, o 1 proc. więcej niż przed rokiem.

Zysk operacyjny firmy zwiększył się rok do roku o 4 proc. do 23,83 mln zł, a zysk netto – o 2 proc. 19,04 mln zł.

Grupa Kino Polska TV w komunikacie giełdowym podkreśliła, że w zeszłym kwartale wzrosty jej wyniki segmentach Kanały filmowe marki FilmBox i kanały tematyczne oraz Produkcja kanałów TV. Ponadto zaksięgowała dodatnie różnice kursowe.

Natomiast spadek zanotowała w kanale Zoom TV oraz stacji działających pod marką Kino Polska.

Kino Polska TV zapowiada kolejną dywidendę

W 2024 roku w ujęciu jednostkowym Kino Polska TV osiągnęło 29,75 mln zł czystego zysku. W czwartek zarząd spółki zarekomendował, żeby z tej kwoty 17,26 mln zł przeznaczyć na kapitał zapasowy, a 12,49 mln zł (po 63 groszy na akcję) wypłacić jako dywidendę.

Tę propozycję pozytywnie oceniła rada nadzorcza, a ostateczną decyzję podejmie walne zgromadzenie spółki. Jej większościowym inwestorem jest SPI International, ma walory stanowiące 66 proc. kapitału i głosów na walnym.

Również w ub.r. Kino Polska TV wypłaciło akcjonariuszom 12,49 mln zł z zysku. Rekordowa dywidendę firma przekazała 22,4 mln zł (po 1,13 zł na akcję).

W piątek przed godz. 13 akcje Kino Polska TV taniały o prawie 4 proc. do 18,70 zł. Kurs i tak jest 30 proc. wyżej niż 12 miesięcy temu.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu