SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kino Polska śrubuje wyniki. Skurczył się zysk Stopklatki

W ub.r. grupa Kino Polska zwiększyła przychody od klientów o 3,3 proc. do 294,2 mln zł oraz zysk netto z 47,67 do 51,87 mln zł. Znacznie polepszyły się wyniki Zoom TV, za to zysk Stopklatki zmalał z 6,68 mln do 115 tys. zł.

Całoroczne przychody grupy kapitałowej Kino Polska z dystrybucji kanałów zwiększyły się 146,09 do 150,72 mln zł, te z reklam - ze 106,81 do 107,01 mln zł, a te określone jako pozostałe - z 31,92 do 36,47 mln zł.

Zysk EBITDA firmy poszedł w górę ze 120,12 do 124,09 mln zł, a marża EBITDA tak jak przed rokiem wyniosła 42 proc.

- W 2023 roku Grupa Kino Polska odnotowała wzrosty wszystkich kluczowych wskaźników finansowych. Zwiększyliśmy przychody i pierwszy raz w historii Grupy przekroczyliśmy poziom 50 mln zł rocznego zysku netto. Do wzrostu przyczyniły się przede wszystkim wyniki kanałów filmowych marki FilmBox oraz kanałów tematycznych i sprzedaż praw licencyjnych - podkreśla w komunikacie Katarzyna Woźnicka, członkini zarządu Kino Polska oraz dyrektor finansowa i operacyjna w SPI International.

Zoom TV na mniejszym minusie

Stacje filmowe marki FilmBox i kanały tematyczne osiągnęły wzrost przychodów ze 148,49 do 154,43 mln zł oraz zysku z 45,62 do 49,17 mln zł, a stacje marki Kino Polska zanotowały spadek wpływów z 37,26 do 33,52 mln zł i zysku z 17,87 do 14,2 mln zł.

Znacznie poprawiły się wyniki naziemnego kanału Zoom TV: przychody poszły w górę z 23,98 do 26,41 mln zł, a strata zmalała z 9,63 do 2,73 mln zł. Za to w przypadku Stopklatka TV przy spadku wpływów z 44,39 do 43,94 mln zł zysk skurczył się z 6,78 mln do 115 tys. zł. Pogorszenie się wyników Stopklatki firma tłumaczy spadkiem jej oglądalności „wynikającym m.in. ze zmian prawnych dotyczących regulacji w obszarze nadawania telewizji naziemnej w ramach MUX1”.

Szersza współpraca z Canal+

Sprzedaż licencji zwiększyła się z 27,34 do 29,96 mln zł, a zysk w tym obszarze zmalał z 3,25 do 2,7 mln zł. Natomiast produkcja telewizyjna przyniosła w ub.r. 4,4 mln zł wpływów i 1,69 mln zł (głównie dzięki projektom dla Grupy Canal+, która w ub.r. przejęła większość akcji SPI International), wobec 1,97 mln zł przychodów i 736 tys. zł zysku rok wcześniej.

- Bycie częścią SPI International i szerzej, Grupy Canal+, pozwala Grupie Kino Polska systematycznie umacniać pozycję na rynku medialnym, a także zwiększać wyniki finansowe. Wspólnie z Canal+ wypracowaliśmy już kilka obszarów synergii i w dalszym ciągu pracujemy nad kolejnymi - podkreśla Erwan Luherne, członek zarządu Kino Polska TV i CEO w SPI International.

- Przykładem może być m.in. współpraca w zakresie produkcji kanałów telewizyjnych na rynki zagraniczne. Grupa Kino Polska dysponuje odpowiednim zespołem, zapleczem technicznym oraz posiada wieloletnie doświadczenie w tworzeniu i zarządzaniu kanałami, by rozwijać się dalej w tym obszarze. Innym przykładem efektywnej współpracy jest rozstrzygnięty w ubiegłym roku przetarg zainicjowany przez Canal+ Polska na wspólnego brokera reklamowego. W efekcie utworzyliśmy wspólne biuro reklamy, o nazwie Canal+ Advertising, w ramach którego oferujemy różnorodne produkty reklamowe, dopasowane do szerokiego profilu widza - opisuje.

Grupa Kino Polska w ub.r. osiągnęła rekordowe wyniki w swoje historii. Jej przychody rosną rok do roku nieprzerwanie od 10 lat, poziom 200 mln zł pierwszy raz przekroczyły w 2019 roku. Natomiast pułap 40 mln zł czystego zysku firma przekroczyła do ub.r. dwa razy: w 2021 roku (48,64 mln zł) i rok później (47,67 mln zł).

W czwartek po godz. 9, po publikacji wyników w całego ub.r., akcje Kino Polska TV drożały o 1,9 proc. do 15,90 zł. Przy takim kursie kapitalizacja spółki to 315,2 mln zł. Przez minione 12 miesięcy akcje zdrożały o 30 proc.

najnowsze wiadomości

Dołącz do dyskusji: Kino Polska śrubuje wyniki. Skurczył się zysk Stopklatki

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
piotrek
zrobić podmiankę na KINO TV budżet pójdzie w górę! KINO TV NA MUX
odpowiedź