SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kino Polska zyskało najwięcej, Zone Romantica spadła najbardziej

AXN był w kwietniu br. niezmiennie liderem oglądalności wśród kanałów filmowych. Największy wzrost zanotowała stacja Kino Polska, a największy spadek dotknął telenowelowy kanał Zone Romantica.

Kino Polska zyskało najwięcej, Zone Romantica spadła najbardziej

Udział nadającej głównie seriale sensacyjne, kryminalne i przygodowe stacji AXN w ubiegłym miesiącu wyniósł 0,85 proc. i było to o 28,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Na drugie miejsce awansował kanał Kino Polska. Jego udział w rynku w kwietniu br. wyniósł 0,72 proc., czyli był aż o 116,2 proc. wyższy niż w analogicznym okresie ub.r. To największy wzrost w zestawieniu.

- Za sukcesem Kino Polska stoi przede wszystkim dobry produkt i dobra dystrybucja. Polacy –  co wiemy z badań przeprowadzonych przez MillwardBrown na zlecenie At Media – lubią wracać do starych dobrych filmów i seriali. Kino Polska wpisuje się w tę potrzebę, emitując lubiane klasyki polskiego kina, takie jak: „Uprowadzenie Agaty”, „Kroll”, czy „Piłkarski Poker”  - tłumaczy nam Wojciech Kowalczyk, szef marketingu At Media (sprzedaje czas reklamowy w Kino Polska). Jak dodaje, kanał włożył dużo pracy w zbudowanie dystrybucji i dziś dociera już do 47 proc. domów w Polsce.

Trzecie miejsce zajęła stacja Comedy Central, której udział wzrósł o 45,60 proc. do 0,49 proc. udziału. Kanał w marcu br. poszerzył zasięg o Cyfrowy Polsat.

Największy spadek w zestawieniu kanałów filmowych dotyczył Zone Romantiki. Jej udział spadł o 41,40 proc. do 0,03 proc. 

wszyscy 4+
kwiecień 2009 2010
Stacja AMR SHR % AMR  SHR % 
AXN 36 775 0,66 53 322 0,848
Kino Polska 18 607 0,334 45 429 0,722
Comedy Central 18 553 0,333 30 482 0,485
Hallmark Channel 18 720 0,336 23 538 0,374
TCM 7 661 0,137 18 065 0,287
HBO 12 680 0,227 16 302 0,259
Ale Kino 14 286 0,256 15 930 0,253
Polsat Film     11 720 0,186
Zone Europa 8 715 0,156 9 970 0,159
Fox Life 10 863 0,195 9 953 0,158
HBO 2 5 149 0,092 9 054 0,144
Universal Channel     8 896 0,141
FilmBox 5 097 0,091 8 387 0,133
HBO Comedy 3 143 0,056 7 346 0,117
Canal+ Film 5 537 0,099 7 198 0,114
Movies 24 8 615 0,155 7 138 0,114
Canal+ 7 046 0,126 6 927 0,11
AXN Crime 3 383 0,061 5 219 0,083
AXN Sci-Fi 6 819 0,122 4 950 0,079
BBC Entertainment 3 226 0,058 4 433 0,07
Zone Romantica 3 213 0,058 2 166 0,034
Cinemax 895 0,016 1 850 0,029
Cinemax2 1 551 0,028 1 546 0,025


 W grupie komercyjnej 16-49 liderem w zeszłym miesiącu także była stacja AXN, ale tutaj jej udział w rynku przekroczył 1 proc. i wyniósł 1,27 proc. W ciągu roku kanał ten poprawił wyniki o 23,50 proc.

Drugie miejsce z rekordowym wzrostem udziału o 146,4 proc. zanotował kanał Kino Polska. Stacja ta w kwietniu miała 0,87 proc. udziału.

Trzecią lokatę z wynikiem na poziomie 0,86 proc. zajął Comedy Central. Jego udział wzrósł o 37,2 proc.

Podobnie jak 4+ tak i w grupie komercyjnej najbardziej w dół poszły wyniki Zone Romantiki, która spadła na ostatnie miejsce w rankingu kanałów filomowych. Jej udział spadł o 60,7 proc. do 0,02 proc. 

wszyscy 16-49
kwiecień 2009 2010
Stacja AMR SHR % AMR  SHR % 
AXN 24 642 1,028 33 782 1,27
Kino Polska 8 423 0,351 23 008 0,865
Comedy Central 15 038 0,627 22 864 0,86
Hallmark Channel 8 457 0,353 11 480 0,432
HBO 8 070 0,337 10 997 0,413
Polsat Film     7 218 0,271
Ale Kino 7 081 0,295 7 132 0,268
Fox Life 7 792 0,325 6 602 0,248
TCM 3 574 0,149 6 362 0,239
HBO 2 3 726 0,155 6 163 0,232
HBO Comedy 1 980 0,083 5 271 0,198
Universal Channel     5 054 0,19
FilmBox 3 438 0,143 4 790 0,18
Canal+ 4 239 0,177 4 317 0,162
Zone Europa 3 589 0,15 4 108 0,154
Canal+ Film 3 531 0,147 4 087 0,154
AXN Sci-Fi 6 009 0,251 3 535 0,133
Movies 24 5 421 0,226 3 210 0,121
AXN Crime 1 950 0,081 2 810 0,106
BBC Entertainment 1 463 0,061 1 913 0,072
Cinemax 597 0,025 1 393 0,052
Cinemax2 1 010 0,042 951 0,036
Zone Romantica 1 462 0,061 643 0,024

Prezentowane dane pochodzą z Nielsen Audience Measurment (dawniej AGB Nielsen Media Research) i zostały udostępnione dzięki uprzejmości At Media.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Kino Polska zyskało najwięcej, Zone Romantica spadła najbardziej

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
jure
W programie Romantica oglądam-filmy Klon jest najlepszy,a także film Do diabła z przystojniakami.
8 8
odpowiedź
User
Cable Guy
Bravo AXN, Kino Polska, Comedy Central, Polsat Film. Cały segment w A16-49 poszedł do góry o 46%, ładnie.
8 8
odpowiedź
User
Andy
Kiedy AXN będzie w stream?
8 8
odpowiedź
User
pawel
Kino Polska jest narazie w promocji w CP i dlatego ogląda go wiecej ludzi,tak samo COmedy Cental doszedł do CP i też odnotował wzrost. a taki AXN jest najzwyczajniej dobry :)
8 8
odpowiedź
User
jk
ja ogladam romantice.
8 8
odpowiedź