SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Klienci sklepów internetowych dzielą się na solo i social

Przeprowadzone przez Gartner badania zwracają uwagę na nowe zjawisko wśród klientów sklepów internetowych.

Dziś, żeby zaistnieć w internetowym handlu nie wystarczy samo posiadanie sklepu internetowego. Trzeba zwrócić na siebie uwagę i zachęcić potencjalnego klienta nie tylko do odwiedzin, nie tylko do zakupu, ale przede wszystkim do wierności i powrotu na naszą stronę. Jak informuje najnowsze badanie firmy Gartner opublikowane w AdWeek,  klienci sklepów internetowych dzielą się na klientów solo i social. Oto różnica... .

Zwykły klient szuka tego czego potrzebuje, kupuje to i na tym kończy się jego przygoda z zakupem. Klient social to nowy typ klienta internetowego, który nie chce jedynie kupić produktu i zająć się jego użytkowaniem. Klient social chce kontaktować się z innymi klientami. Chce się dzielić wrażeniami, informować o wadach i zaletach produktu oraz doradzać w sprawach związanych z jego użytkowaniem.

Największe sklepy i aukcje takie jak Amazon.com czy eBay organizują wokół sprzedawanych przez siebie produktów serwisy umożliwiające aktywność social klientom, których można by po polsku nazwać klientami społecznościowymi.

Mniejsze firmy, uzależnione od producentów boją się tego typu narzędzi, które nie pozwalają im na kontrolę umieszczanych w internecie informacji o produkcie, które mogą być negatywne.

Producenci powinni bardziej aktywnie obserwować działalność klientów społecznościowych. Zadowolony, aktywny klient może być znakomitym rzecznikiem firmy, a przy tym wiernym jej produktom użytkownikiem.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Klienci sklepów internetowych dzielą się na solo i social

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl