SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kobiety najchętniej oglądają TVN, a mężczyźni - TVP1

Liderem oglądalności telewizji wśród kobiet jest telewizja TVN, zaś mężczyźni najchętniej oglądają Jedynkę. W czołówce najchętniej oglądanych stacji przez panie znaleźć można m.in. kanał dziecięcy, zaś przez panów - dwa kanały sportowe.

Article

W okresie od 1 stycznia do 15 sierpnia 2013 roku udział TVN wśród wszystkich kobiet wyniósł 14,70 proc. Jest to o 1,31 pkt. proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl. Pomimo spadku udziału tej stacji na pozycję lidera udało się jej awansować z miejsca drugiego. Ramówka telewizji TVN od dawna kierowana jest głównie kobiet.

Z kolei na drugie miejsce spadła TVP1. W analizowanym okresie miała ona 13,36 proc. udziału, czyli o 2,95 pkt. proc. mniej niż w tym samym okresie rok wcześniej.

Trzecią pozycję zajął Polsat, którego średni wynik wyniósł 12,61 proc. Jest to o 1,54 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Natomiast czwarte miejsce przypadło TVP2 - w dół o 2,53 pkt. proc. do 11,26 proc.

Na piątym miejscu sklasyfikowana została ogólnorozrywkowa naziemna stacja TVN7, której udział zwiększył się o 1,43 pkt. proc. do 3,63 proc. udziału. Dwa oczka niżej uplasował się konkurencyjny kanał TV4 (3,10 proc.; do góry o 0,65 pkt. proc.). Natomiast dziewiąte miejsce należało do TV Puls (2,64 proc.; + o 0,69 pkt. proc.).

W czołowej piętnastce zestawienia znalazły się trzy główne stacje informacyjne. Szóste miejsce zajęło TVP Info (3,22 proc.), ósme - TVN24 (2,92 proc.), a trzynaste - Polsat News (0,89 proc.).

W rankingu uplasowały się jeszcze takie kanały jak: Polsat 2 (1,77 proc.), TVP Seriale (1,06 proc.), TTV (1,00 proc.), Puls 2 (0,88 proc.). Piętnastkę zamyka dziecięce MiniMini+ (0,87 proc.).

Kobiety 4+

01-01-2012 - 15-08-2012

01-01-2013 - 15-08-2013

TOP 15 stacji

SHR %

SHR %

TVN

16,01%

14,70%

TVP1

16,31%

13,36%

Polsat

14,15%

12,61%

TVP2

13,79%

11,26%

TVN7

2,20%

3,63%

TVP INFO

3,97%

3,22%

TV4

2,45%

3,10%

TVN24

2,89%

2,92%

TV PULS

1,95%

2,64%

Polsat2

1,35%

1,77%

TVP Seriale

0,60%

1,06%

TTV - Twoja Telewizja

0,18%

1,00%

Polsat News

0,77%

0,89%

Puls 2

0,02%

0,88%

MiniMini+

0,61%

0,87%


Z kolei wśród wszystkich mężczyzn w okresie od 1 stycznia do 15 sierpnia br. na pozycji lidera utrzymała się TVP1, której udział, po spadku o 2,98 pkt. proc., wyniósł 13,33 proc.

Na drugim miejscu znalazł się Polsat, który miał 12,24 proc. udziału, czyli o 1,79 pkt. proc. mniej niż w tym samym okresie rok wcześniej.

Z czwartego na trzecie miejsce awansowała TVN, której średni wynik wyniósł 9,91 proc., po jednak spadku o 0,72 pkt. proc. Zaś na czwarte miejsce spadła TVP2 (8,83 proc.; - 2,76 pkt. proc.).

Piąte, szóste i dziewiąte miejsce zajęły pozostałe ogólne stacje naziemne takie jak TVN7 (3,57 proc.; + o 1,16 pkt. proc.), TV Puls (3,42 proc.; + o 1,12 pkt. proc.) oraz TV4 (2,95 proc. + o 0,56 pkt. proc.).

Natomiast odpowiednio siódme, ósme i jedenaste miejsce należało do kanałów informacyjnych: TVN24 (3,41 proc.), TVP Info (3,14 proc.) i Polsat News (1,20 proc.).

W rankingu piętnastu najchętniej oglądanych stacji przez panów w badanym okresie znalazły się dwa kanały sportowe. Dwunaste miejsce zajął Eurosport (1,16 proc.), a oczko niżej sklasyfikowany został Polsat Sport (1,14 proc.).

W pierwszej piętnastce uplasowały się jeszcze takie stacje jak: Polsat 2 (1,79 proc.), Discovery Channel (1,06 proc.) oraz TVP Seriale (0,98 proc.).

Mężczyźni 4+

01-01-2012 - 15-08-2012

01-01-2013 - 15-08-2013

TOP 15 stacji

SHR %

SHR %

TVP1

16,31%

13,33%

Polsat

14,03%

12,24%

TVN

10,63%

9,91%

TVP2

11,59%

8,83%

TVN7

2,41%

3,57%

TV PULS

2,30%

3,42%

TVN24

3,33%

3,41%

TVP INFO

4,05%

3,14%

TV4

2,39%

2,95%

Polsat2

1,11%

1,79%

Polsat News

1,12%

1,20%

Eurosport

1,16%

1,16%

Polsat Sport

1,03%

1,14%

Discovery

0,95%

1,06%

TVP Seriale

0,55%

0,98%

 

 

 

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Kobiety najchętniej oglądają TVN, a mężczyźni - TVP1

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
art
TVN to największa wiocha. Epatowanie nowo bogactwem, żałosną rozrywką i skandalami.
32 46
odpowiedź
User
ani groszaa
Wiocha to jest TVP i to wyjątkowo kosztowna wiocha- komercja przynajmniej umie zarobić na swoje utrzymanie. No tak, ale jak się ma zagwarantowane pieniążki to można leżeć i nic nie robić, najwyżej puści się mapkę google, że gdzieś się coś dzieje i trzeba włączyć komercję aby coś poza mapką zobaczyć.
52 18
odpowiedź
User
haha
Cała telewizja to wiocha. Format słupkami kontent pogania.
26 12
odpowiedź
User
ten
ubecy i udecy z tvp to jedna rodzinka.
38 12
odpowiedź
User
Yogidługonogi
A co oglądają ludzie myślący?
11 12
odpowiedź