Kolejna zmiana w Mediapanelu. Kilku wydawców sporo straciło, Interia.pl przed Onetem i Facebookiem

W badaniu Mediapanel od lipca 2025 roku wprowadzono zmianę, po której dużo niższe zasięgi niż wcześniej zanotowały m.in. Agora i Polska Press. Za to przeglądarkowa wersja Interii wysunęła się nad Facebook.com. i Onet.pl.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Kolejna zmiana w Mediapanelu. Kilku wydawców sporo straciło, Interia.pl przed Onetem i Facebookiem
Fot. mockupbro.com

Według badania Mediapanel w lipcu 2025 roku serwisy i aplikacje internetowe Google’a odwiedziło 28,98 mln polskich internautów, co dało 97,51 proc. zasięgu. Każdy spędził tam średnio 26 godzin, 3 minuty i 46 sekund.

Z kolei Meta Platforms, bez klasyfikowanego osobno WhastAppa, zanotowała 26,27 mln polskich użytkowników, 88,39 proc. zasięgu oraz 26 godzin, 22 minuty i 15 sekund. Pułap 20 mln odwiedzających przekroczyły jeszcze Grupa Allegro (22,38 mln), Grupa Polsat-Interia (20,85 mln) i Grupa Ringier Axel Springer Polska (20,26 mln).

Zmiana w Mediapanelu ws. third-party cookies

Od lipca badanie Mediapanel realizowane jest z wykorzystaniem nowej metody – JAR Flex. W komunikacie opisano, że uniezależnia ona pomiar online od sytuacji rynkowej, związanej z brakiem obsługi third-party cookies w części przeglądarek internetowych.

Wskazano, że JAR Flex bazuje na plikach first-party cookies, wykorzystując dwie metody. Cookie natching polega na ocenie prawdopodobieństwa, że pliki first-party cookies pochodzące z różnych domen, które obserwujemy jako oddzielne, w rzeczywistości pochodzą z jednego urządzenia, a następnie łączenia ich w odpowiednie grupy.

Z kolei browsers number pozwala obliczyć na podstawie danych site-centric szacunkową liczbę przeglądarek w oparciu o dane FPC i adresy IP.

Najbardziej straciła Agora

Odpowiedzialne za realizację Mediapanelu firmy Gemius i PBI zaznaczyły, że nie rekomendują porównywania wyników z lipca z tymi z wcześniejszych miesięcy. Przy czym gołym okiem widać, kto stracił najwięcej w zestawieniu do czerwca: Grupa Agora zanotowała spadek z 17 do 15,16 mln użytkowników, zsuwając się z dziewiątej na dwunastą pozycję.

W przypadku Grupy Polska Press liczba odwiedzających zmalała z 15,38 do 14,15 mln, zaś Grupa PTWP wypadła z czołowej dwudziestki wydawców (w czerwcu br. miała 12,17 mln użytkowników).

Za to Grupa Polsat-Interia osiągnęła wzrost z 20,56 do 20,85 mln użytkowników, umacniając się na czwartej pozycji.

Wprowadzenie metody JAR Flex to kolejna w 2025 roku znacząca zmiana w Mediapanelu. Z początkiem stycznia Wirtualna Polska zrezygnowała z audytu w ramach badania, w konsekwencji czego jej witryny i aplikacje od stycznia br. notują w badaniu znacząco niższe wyniki niż poprzednio. Wirtualna Polska kwestionuje wyniki Mediapanelu, wskazując na znaczące rozbieżności między danymi audytowanymi i nieaudytowanymi. Według WP, Gemius instrumentalnie wykorzystuje jeden z elementów metodologii badania, zwany „balance amendmend”, w stosunku do podmiotów, które przestały płacić za badanie.

W Polsce prawie 30 mln internautów

W ramach Mediapanelu łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano w lipcu na 29,7 mln, z czego tych korzystających z sieci codziennie – średnio na 26,2 mln. W czerwcu obie statystyki były identyczne.

grafika

W górę Interia.pl

W zestawieniu domen zdecydowanym liderem niezmiennie jest Google.com, które w lipcu przyciągnęło 27,25 mln internautów (co dało 91,69 proc. zasięgu), średnio na godzinę, 59 minut i 28 sekund.

W porównaniu do czerwca Interia.pl osiągnęła wzrost z 15,42 do 16,25 mln, dzięki czemu wyprzedziła Onet.pl (spadek z 17,1 do 16,09 mln). Na Gazeta.pl liczba odwiedzających zmalała zaś z 10,05 do 9,5 mln.

grafika

Netflix z 3 mln użytkowników na komputerach

Na komputerach serwisy i aplikacje Google’a przyciągnęły 21,42 mln użytkowników (72,06 proc. zasięgu), każdego średnio na 8 godzin, 51 minut i 23 sekundy. Powyżej 11 mln odwiedzających zanotowały Grupa Allegro (11,52 mln) i Meta Platforms (11,47 mln).

Natomiast na Netfliksie każdy z 2,95 mln internautów spędził przeciętnie 7 godzin, 18 minut i 58 sekund.

grafika

Google.com na komputerach zanotowało 20,11 mln użytkowników, 67,66 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 2 minuty i 39 sekund średniego czasu korzystania. W przeglądarkowym YouTubie każdy z 12,47 mln internautów spędził zaś przeciętnie 11 godzin, 47 minut i 46 sekund.

grafika

W mobile'u Google przed Meta Platforms i TikTokiem

Na smartfonach i tabletach poziom 20 mln użytkowników przekroczyło trzech wydawców: Grupa Google (26,84 mln), Meta Platforms (24,67 mln) oraz Grupa Allegro (20,2 mln).

W serwisach i aplikacjach Meta Platforms każdy odwiedzający spędził średnio 25 godzin, 38 minut i 44 sekundy.

grafika


Z kolei aplikacja mobilna Google przyciągnęła 25,3 mln internautów, każdego średnio na godzinę, 37 minut i 17 sekund.

W aplikacji Facebooka każdy odwiedzający spędził średnio 15 godzin, 55 minut i 26 sekund, w tej YouTube’a – 18 godzin, 46 minut i 23 sekundy, a w tej TikToka – 27 godzin, 27 minut i 10 sekund.

grafika


PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online