SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kolporter liderem na rynku dystrybucji prasy

Liderem rynku dystrybucji prasy była w 2019 roku firma Kolporter - wynika z danych Izby Wydawców Prasy.

 

fot. materiały prasoweArticle

Izba Wydawców Prasy analizuje rynek dystrybucji tytułów na podstawie danych uzyskanych od wydawców. Z analizy struktury udziału poszczególnych firm kolporterskich w rynku, wynika, że liderem nadal jest Kolporter, który ma ponad połowę udziałów ( 53,54 proc. - spadek o 2,42 proc.), drugie miejsce zajmuje Ruch z udziałami w rynku rzędu 23,72 proc. (wzrost o 0,61 proc.), a podium zamyka Garmond Press, posiadając 16,98 proc. udział w rynku (wzrost o 1,48 proc.).

Inne podmioty na rynku dystrybucji prasy stanowią 5,96 proc. udziałów, co stanowi niewielki wzrost w porównaniu do analogicznego okresu w porównaniu do lutego 2018 roku.

Jednocześnie Kolporter zmniejszył liczbę kiosków z 23 tys. na 21 tys., Ruch zmniejszył liczbę punktów sprzedaży detalicznej z 16 tys. 800 na 15 tys. 900, a Garmond Press zwiększył – z 10 326 w 2019 roku na 11 800 w 2020 roku.

Badanie przeprowadzono na nakładach globalnych tytułów płatnych 24 wydawców i grup wydawniczych, w tym wydawców niemal wszystkich ukazujących się wówczas dzienników (poza „Naszym Dziennikiem”).

Izba Wydawców Prasy oceniła także kanały dystrybucji wydań cyfrowych, z jej badań wynika, że wydawcy w znacznym stopniu prowadzą ten rodzaj działalności samodzielnie – dystrybucja własna to ok. 30 proc. całego rozpowszechniania płatnego wydań cyfrowych.

Niemal 30 proc. łącznego udziału w rynku ma firma e-Kiosk poprzez swe platformy dystrybucyjne, takie jak: e-Kiosk, e-Gazety i Nexto. Natomiast Publio, Amazon, AppStore, i Google Play mają łącznie prawie 3 proc. udziału, a ok. 37 proc. stanowią inne kanały dystrybucji wydań cyfrowych.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Kolporter liderem na rynku dystrybucji prasy

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl