Komisja Europejska podejrzewa, że właściciel Facebooka naruszył unijne przepisy antymonopolowe

Komisja Europejska poinformowała firmę Meta, która jest właścicielem Facebooka, że według wstępnej oceny naruszyła ona unijne przepisy antymonopolowe, zakłócając konkurencję na rynkach ogłoszeń drobnych online. Jeśli zarzuty potwierdzą się w toku dochodzenia, to KE może nałożyć na firmę kary finansowe.

pap/jd
pap/jd
Udostępnij artykuł:
Komisja Europejska podejrzewa, że właściciel Facebooka naruszył unijne przepisy antymonopolowe
fot. unsplash.com

KE nie zgadza się z tym, że Meta powiązała swoją internetową usługę ogłoszeń drobnych, Facebook Marketplace, z jej osobistą siecią społecznościową Facebook. Organ unijny jest również zaniepokojony tym, że Meta narzuca nieuczciwe warunki handlowe konkurentom Facebook Marketplace dla własnej korzyści.

Komisja Europejska wstępnie stwierdza, że Meta dominuje na rynku osobistych sieci społecznościowych, który obejmuje całą Europę, jak również na krajowych rynkach internetowych reklam displayowych w mediach społecznościowych.

 ##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/facebook-pozwany-mowa-nienawisci ##

KE: Meta nadużyła swojej pozycji dominującej na dwa sposoby

Wstępnie stwierdzono, że Meta nadużyła swojej pozycji dominującej na dwa sposoby.

Po pierwsze, Meta łączy swoją internetową usługę ogłoszeń drobnych Facebook Marketplace z siecią społecznościową Facebook. Oznacza to, że użytkownicy Facebooka automatycznie uzyskują dostęp do Facebook Marketplace, czy tego chcą, czy nie. KE obawia się, że konkurenci Facebook Marketplace mogą zostać wykluczeni, ponieważ takie rozwiązanie daje Facebook Marketplace znaczną przewagę w zakresie dystrybucji.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/unia-europejska-zmusila-meta-rezygnacja-reklama-targetowana ##

Po drugie, Meta jednostronnie narzuca nieuczciwe warunki handlowe konkurencyjnym internetowym serwisom ogłoszeń drobnych, które reklamują się na Facebooku lub Instagramie. KE jest zaniepokojona, że warunki, które upoważniają firmę Meta do wykorzystywania danych dotyczących reklam pochodzących od konkurentów na rzecz Facebook Marketplace, są nieuzasadnione, nieproporcjonalne i niepotrzebne do świadczenia usług wyświetlania reklam online na platformach Meta. Takie warunki stanowią obciążenie dla konkurentów i przynoszą korzyści wyłącznie Facebook Marketplace.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/unia-europejska-zmusila-meta-rezygnacja-reklama-targetowana ##

W przypadku potwierdzenia praktyki te stanowiłyby naruszenie art. 102 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej (TFUE), który zakazuje nadużywania dominującej pozycji rynkowej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek