SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

1&1 znika z polskiego rynku. „Stawiamy na jedną silną markę”

Firma United Internet oferująca w Polsce usługi hostingowe pod marką 1&1 postanowiła wycofać ją z naszego rynku. Oficjalnie decyzja ma związek z przejęciem przez United Internet platformy Home.pl, jednak ostatnio 1&1 notowała udział w polskim rynku hostingowym na poziomie jedynie 0,67 procent. - Doszliśmy do wniosku, że w Polsce powinniśmy postawić na jedną silną markę i jest nią Home.pl - wyjaśnia w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Andreas Maurer z United Internet AG.

Article

Według komunikatu zamieszczonego na stronie 1&1 od 29 maja br. firma nie pozwala nowym klientom na zakup produktów hostingowych.

1&1 informuje jednocześnie, że obecni użytkownicy do końca okresu umowy mogą korzystać ze swoich produktów oraz usług tak jak dotychczas, a na 4 tygodnie przed upływem okresu umownego otrzymają stosowne powiadomienie.

- Najpóźniej do dnia końca umowy zabezpiecz wszystkie swoje dane, treści stron internetowych, domeny oraz zawartość skrzynek e-mail, a następnie przenieś je do innego usługodawcy. Zwróć uwagę, że przeniesienie do innego oferenta usług hostingowych powinno również odbyć się najpóźniej do dnia końca Twojej umowy - zaznacza 1&1 w komunikacie.

Marka 1&1 pojawiła się w Polsce w 2009 r. Jej wejściu na nasz rynek towarzyszyła rozbudowana akcja marketingowa i reklamowa, a eksperci rynku domenowego nie wykluczali, że duży międzynarodowy gracz może wywołać spore zamieszanie w segmencie polskiego hostingu.

Stało się jednak inaczej. Choć United Internet w 2015 r. przejął platformę Home.pl, jeden z najsilniejszych podmiotów hostingowych w Polsce, to sama marka 1&1 zawiodła pod względem sprzedaży swoich produktów. Według rankingu Web Hosting Talk w momencie wycofania się z polskiego rynku udział w nim 1&1 wynosił jedynie 0,67 proc.

W rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl kulisy likwidacji polskiego oddziału 1&1 wyjaśnia Andreas Maurer, head of corporate PR w United Internet AG.

- Polski oddział 1&1 powstał w 2009 r., natomiast w 2015 r. udało nam się przejąć Home.pl - przypomina Andreas Maurer. - Doszliśmy do wniosku, że ze względów biznesowych dla United Internet bardziej korzystne będzie mocne wsparcie i postawienie na jedną mocną markę w Polsce, i jest nią właśnie Home.pl. Stąd rezygnacja z funkcjonowania polskiej wersji 1&1. Pragnę zaznaczyć, że obecni użytkownicy usług 1&1 mają zapewnione nasze wsparcie aż do wygaśnięcia ich bieżących umów - zapewnia Maurer.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 1&1 znika z polskiego rynku. „Stawiamy na jedną silną markę”

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
widz555
Przejęli Home.pl i nie zaproponowali klientom automatycznego przeniesienia danych?
To może tych klientów już dawno nie ma?
17 8
odpowiedź
User
taka_prawda
Szkoda, korzystam z hostingu niemieckiego 1&1, który jest o wiele tańszy(!) niż home.pl. Jestem ciekaw, jakie były ceny polskiego 1&1, ale pewnie było równie drogo jak w home, skoro się teraz zwijają.

Swoją drogą to żałosne, że w Niemczech hosting jest znacznie tańszy niż Polsce. A do tego ten sam podmiot (United Internet AG) na polskim rynku żąda więcej kasy niż za Odrą...
13 8
odpowiedź
User
korter
To nie miało szans na utrzymanie się w Polsce, bo niby w jaki sposób? Nie te ceny. W PL hosting jest bardzo tani, a daje jakość. Wiem, bo do Hekko uciekałem z bardzo drogiej usługi i to właśnie ta tańsza dała mi bez porównania lepszą jakość. Wtopili w Polsce pewnie ogromną kasę.
11 11
odpowiedź
User
szybki
Ceny były dobre i jakość. Mam nauczkę żeby korzystać z polskich usług. Zwiałem za dobrą kasę do lokalnego dostawcy zetohosting. Ci przynajmniej się nie zmyją są za długo na rynku , właścicielem marki jest ZETO-RZESZÓW.
9 9
odpowiedź