Amazon ze spadkiem, Allegro i Vinted przyciągają na dwie godziny (TOP platform e-commerce)

Użytkownicy Allegro i Vinted w lutym spędzili tam średnio po ponad dwie godziny. Amazon stracił 920 tys. odwiedzających, a w czołowej dziesiątce pojawił się Shein.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w lutym br. Allegro, jako stronę www i aplikację mobilną, odwiedziło 18,45 mln użytkowników, czyli 62,2 proc. wszystkich polskich internautów. Każdy spędził tam średnio godzinę, 58 minut i 8 sekund. W rzeczywistości liczba odwiedzających mogła być nieco wyższa, a przeciętny czas korzystania krótszy, ponieważ w badaniu platforma została błędnie oskryptowana.

Dodatkowo Allegro Lokalnie, na którym oferty mogą wystawiać sprzedawcy bez kont firmowych, przyciągnęło 7,01 mln internautów (co dało 23,64 proc. zasięgu), każdego średnio na 8 minut i 50 sekund.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/allegro-smart-metody-dostawy-ile-kosztuje-odbior-punkt-dhl-nowe-pakiety-allegro-lokalnie,7169671650916481a ##

Podobny czas korzystania jak Allegro zanotował odzieżowy Vinted: każdy z 6,3 mln użytkowników (21,23 proc. zasięgu) spędził tam średnio godzinę, 52 minuty i 54 sekundy.

Shein w miejsce Shopee

Z rankingu wypadło Shopee, które w połowie stycznia wycofało się z Polski. W czołowej dziesiątce zastąpiła go inna azjatycka platforma - chiński Shein oferujący odzież. Odwiedziło go 5,93 mln polskich internautów (dało to 19,98 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie 25 minut i 18 sekund.

W górnej części zestawienia od lat jest chiński Aliexpress. W lutym przyciągnął 9,71 mln polskich użytkowników (32,71 proc. zasięgu), każdego średnio na 28 minut i 34 sekund.

Z platform sieci handlowych z elektroniką Mediaexpert.pl jest popularniejszy od Euro.com.pl, serwisu sklepów RTV Euro AGD. Pierwszy zanotował w lutym 11,41 mln użytkowników, 38,47 proc. zasięgu oraz 6 minut i 51 sekund przeciętnego czasu korzystania, a drugi - 7,5 mln odwiedzających, 25,29 proc. zasięgu oraz 6 minut i 46 sekund średniego czasu.

Platforma Empiku przyciągnęła 8,22 mln użytkowników (27,72 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 6 minut i 46 sekund. Witryna sieci Rossmann zanotowała 6,96 mln użytkowników, 23,46 proc. zasięgu oraz 6 minut i 50 sekund średniego czasu korzystania, a Amazon - 6,74 mln internautów, 22,73 proc. zasięgu oraz 7 minut i 33 sekundy średniego czasu.

Amazon stracił dwa razy więcej użytkowników niż Allegro Lokalnie

Na większości platform średni czas korzystania znacząco zmalał miesiąc do miesiąca, co wynika także z tego, że luty miał trzy dni mniej od stycznia. Na Allegro ubyło 71,1 tys. użytkowników (0,4 proc.) oraz 10 minut i 46 sekund średniego czasu spędzonego przez każdego (8,3 proc.), a na Allegro Lokalnie - 408,9 tys. internautów (5,5 proc.) oraz minutę i 27 sekund przeciętnego czasu (14,1 proc.).

Mediaexpert.pl zanotował spadek o 151 tys. użytkowników (1,3 proc.) i 25 sekundy przeciętnego czasu korzystania (5,5 proc.), Aliexpress - 33 tys. użytkowników (0,3 proc.) i 8 sekund przeciętnego czasu (0,5 proc.), a platforma Empiku - o 232 tys. odwiedzających (2,7 proc.) oraz 2 minuty i 32 sekundy średniego czasu (27,2 proc.).

Najwięcej użytkowników stracił Amazon - 923,2 tys., czyli 12 proc. Natomiast średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o minutę i 8 sekund (17,7 proc.)

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/amazon-praca-zwolnienia-magazyny-kryzys-ecommerce,7169672190932609a ##

W witrynie Euro RTV AGD przybyło 141,1 tys. internautów (1,9 proc.), a na platformie Rossmann - 261,1 tys. (3,9 proc.). Równocześnie pierwsza zanotowała spadek przeciętnego czasu korzystania o 33 sekundy (7,5 proc.), a druga o minutę i 6 sekund (13,9 proc.).

Na Vinted ubyło 40,5 tys. internautów (0,6 proc.) oraz 14 minut i 13 sekund średniego czasu korzystania (11,2 proc.). W tej pierwszej statystyce do platformy zbliżył się Shein, który zyskał 9,7 proc. użytkowników (0,2 proc.).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu