Google zamyka komunikator Allo, Hangouts tylko dla biznesu

Google zapowiedział koniec rozwijania tekstowego komunikatora o nazwie Allo. Aplikacja będzie funkcjonować do końca marca 2019 roku, później przestanie działać. Oficjalnym powodem decyzji ma być chęć przeniesienia wysiłków Google na rozwój aplikacji Messages. Koncern zapowiedział także zmiany na platformie Hangouts, która ma być przeznaczona głównie dla biznesu oferując narzędzia Chat i Meet w ramach pakietu G Suite.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Google zamyka komunikator Allo, Hangouts tylko dla biznesu

Komunikator Allo został wprowadzony przez Google jesienią 2016 r., a jedną z jego zalet miało być swobodne wyrażanie emocji przez użytkowników oraz obecność inteligentnego asystenta. Już w momencie pojawienia się na rynku nowa platforma nie wzbudziła entuzjazmu ekspertów, którzy w rozmowach z Wirtualnemedia.pl nie dawali Allo większych szans w konfrontacji z wieloma konkurentami.

Teraz Google zapowiedział, że rezygnuje z dalszego rozwijania Allo i zamierza zamknąć aplikację do końca marca 2019 r. Na blogu firma poradziła użytkownikom by do tego czasu sporządzili kopię zapasową swojej korespondencji w Allo i przenieśli ją do innego komunikatora.

Google wyjaśnia, że zdecydował się na zamknięcie Allo, bo zamierza w większym niż dotąd stopniu postawić na dalszy rozwój platformy komunikacyjnej Messages. Branża nie ma jednak wątpliwości, że prawdziwą przyczyną końca Allo jest bardzo nikłe zainteresowanie tym komunikatorem ze strony użytkowników.

Google zapowiedział także, że zakończy wsparcie dla komunikatora Hangouts w jego klasycznej postaci przeznaczonej dla prywatnych użytkowników. W wypadku tej platformy producent mówi jedynie o przeniesieniu akcentów – na rynku nadal funkcjonować będą takie elementy Hangouts jak Chat i Meet, jednak mają być wykorzystywane głównie przez użytkowników biznesowych za pośrednictwem przeznaczonego dla nich pakietu G Suite.

Google zapowiada jednocześnie że będzie nadal rozwijał przeznaczoną do rozmów wideo aplikację Duo. Według zapowiedzi będzie ona wzbogacana o kolejne funkcjonalności dostosowujące Duo do potrzeb i oczekiwań użytkowników.

 

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Tak zarabia Kanał Zero. O połowę więcej z reklam

Tak zarabia Kanał Zero. O połowę więcej z reklam

Chiński e-commerce wart już ponad 11 mld zł w Polsce. Rząd mówi o nierównej konkurencji

Chiński e-commerce wart już ponad 11 mld zł w Polsce. Rząd mówi o nierównej konkurencji

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol