SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Koniec „Mody na sukces” w TVP? „Negocjujemy obniżenie opłaty licencyjnej”

Nadawana od 20 lat w TVP1 „Moda na sukces” może już za miesiąc zniknąć z kanału. Telewizja Polska negocjuje z producentem obniżenie opłaty za emisję kolejnych odcinków, a Amerykanie starają się zainteresować serialem innych nadawców - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

Article

„Moda na sukces” nadawana jest w Jedynce od 1994 roku. Serial w ostatnich latach zaczął jednak mocno tracić widzów.  Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, średnia oglądalność odcinków „Mody na sukces” emitowanych w okresie od 2 września do 9 października 2014 roku wyniosła 359 tys. widzów, co stanowiło 6,98 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i tylko 3,27 proc. w grupie komercyjnej 16-49. W stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym serial stracił 107 tys. oglądających i daje TVP1 trzecie miejsce w rynku (zobacz szczegóły).

Na pogorszenie wyników „Mody” w ostatnim roku mała wpływ zmiana godziny jej emisji - premierowe odcinki we wrześniu ub.r. przesunięto bowiem z godz. 16.25 na 14.20. Wcześniej przez jakichś czas emitowano je też wyłącznie w godzinach porannych.

Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, Telewizja Polska jest zainteresowana kontynuacją emisji serialu, ale ze względu na spadającą oglądalność chce zapłacić mniej za odcinki kolejnego sezonu. Prawa do dystrybucji telenoweli posiada amerykańska stacja CBS.

- Prowadzimy rozmowy z amerykańskim producentem w sprawie obniżenia opłaty za licencję - potwierdza w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Jacek Rakowiecki, rzecznik Telewizji Polskiej.

Serial na pewno nie zostanie przeniesiony do żadnego z kanałów tematycznych TVP, ponieważ emisja na antenie innej niż główna nie doprowadzi do zmniejszenia opłaty za licencję.

Jeśli negocjacje z CBS się nie powiodą, to „Mody na sukces” spadnie z ramówki TVP1, a jej ostatni odcinek zostanie wyemitowany 9 grudnia br. Na razie nie wiadomo, jaka propozycja zastąpiłaby serial w paśmie popołudniowym.

Nie oznacza to jednak, że w takim przypadku „Moda na sukces” na pewno nie będzie już dalej emitowana w naszym kraju. Może zostać bowiem przeniesiona do jednej ze stacji komercyjnych lub udostępniana w ramach internetowego serwisu wideo na żądanie. Christine Waage, wiceprezes odpowiedzialna za sprzedaż międzynarodową serialu, potwierdziła Wirtualnemedia.pl, że dystrybutor poszukuje innych możliwości emisji telenoweli w Polsce niż TVP - zarówno w telewizji jak i w internecie.

„Moda na sukces” opowiada o losach rodziny Forresterów, właścicieli domu mody z Los Angeles oraz ich krewnych i znajomych. Telenowela produkowana jest od 1987 roku, a w Polsce jest ona najdłużej nadawanym serialem.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Koniec „Mody na sukces” w TVP? „Negocjujemy obniżenie opłaty licencyjnej”

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
cmk
Haha, a co Christine obchodzi jaka jest oglądalność na TVP? "Moda" jak każdy produkt TV, ma swoją cenę. W USA odcinki mają się dobrze, więc nie dziwie jej się, że nie opuszcza ceny.
odpowiedź
User
Marek
No ciekawe dlaczego oglądalność jest niska, hmm zastanówmy się - większość widzów ogląda serial na VOD, bądź nagrywa. Inna część nawet nie wie, że serial jest nadal emitowany, bo przez te wszystkie zmiany godzin i przerwy wakacyjne, mniej ogarnięci naprawdę mogli się pogubić. TVP sama doprowadziła do takiej sytuacji, a teraz ma pretensję, że niedobry CBS nie da im obniżki. Kpina, po prostu kpina.
odpowiedź
User
Maria
Zamiast głupiego Ojca Mateusza i temu podobnych badziewi jak Klan zakupić należy Modę na sukces i nadawać w rozsądnych godzinach a nie jak wszyscy w pracy. Ja nagrywam i oglądam przed spaniem :)
odpowiedź
User
Tylo
Dawniej 2 odcinki o 16:00 i 16:30 dawały TVP niepowtarzalną okazję do emitowania reklam POMIĘDZY epizodami, co było na pewno kuszące dla reklamodawców. Co za problem wrócić do tego rozwiązania zwłaszcza, że TVP nie ma pomysłu na pasmo o 16 (najpierw Drużyna A, a teraz turecki serial historyczny) no i przede wszystkim opóźnienie "Mody…" względem USA to "raptem" 1000 odcinków :/
odpowiedź
User
Pitula
Nie telenowela a opera mydlana.
odpowiedź