SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Koniec serwisu VUMag.pl. Onet stawia na Ofeminin

Grupa Onet-RAS Polska zawiesiła wydawanie serwisu luksusowego dla kobiet VUMag.pl - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl - Za decyzją stoją argumenty biznesowe. W segmencie marek kierowanych do kobiet koncentrujemy się obecnie na Ofeminin - uzasadnia Marta Badurek, szefowa segmentu women&lifestyle w firmie.

Article

Ostatnie nowe artykuły pojawiły się na VUMag.pl na przełomie marca i kwietnia br. Potem serwis przestał być aktualizowany, natomiast na jego fanpage’u facebookowym zamieszczane są linki do innych witryn rozrywkowych Grupy Onet-RASP, głównie Kobieta.onet.pl i Plejada.pl.

Zawieszenie VUMag.pl spowodowało ogromnny spadek jego odwiedzialności. Według badania Gemius/PBI w styczniu br. serwis miał 1,18 mln realnych użytkowników i 10,05 mln odsłon, w lutym - 1,32 mln użytkowników i 12,77 mln odsłon, w marcu - 847,2 tys. użytkowników i 7,29 mln odsłon, natomiast w kwietniu - już tylko 209 tys. użytkowników i 480,5 tys. odsłon, a w maju - 143,3 tys. użytkowników i 316,6 tys. odsłon.

- Potwierdzamy, że serwis jest wygaszany, za decyzją stoją argumenty biznesowe - przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl Marta Badurek, szefowa segmentu women&lifestyle w Grupie Onet-RAS Polska. - W segmencie marek kierowanych do kobiet koncentrujemy się obecnie na Ofeminin - dodała.

W sierpniu br. z Grupą Onet-RAS Polska rozstanie się Grażyna Olbrych, redaktor naczelna VUMag.pl i innych serwisów lifestylowych firmy. Natomiast w kwietniu z wydawcą pożegnała się Karina Hertel, dyrektor zarządzająca segmentu lifestylowego. Wydawcą VUMag.pl od jesieni 2015 roku była Agnieszka Wesołowska, w zespole redakcyjnym były jeszcze dziennikarki Sylwia Wamej, Katarzyna Czubak i Magdalena Linke, stylistka Dagmara Radzikowska i producent sesji zdjęciowych Marek Pietroń.

Odwiedzalność VUMag.pl w 2017 roku

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

miesiąc

realni użytkownicy

odsłony

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

styczeń

1 180 056

10 048 835

0:02:40

4,31%

luty

1 318 793

12 773 433

0:02:52

4,80%

marzec

847 189

7 293 164

0:02:54

3,06%

kwiecień

208 988

480 477

0:01:54

0,75%

maj

143 306

316 562

0:01:49

0,52%

VUMag.pl (jego nazwa do skrót od Very Unique Magazine) został uruchomiony na początku 2013 roku. Witryna ma charakter luksusowego magazynu internetowego dla kobiet. Publikowano na niej teksty i fotoreportaże dotyczące głównie mody, urody, zakupów i show-biznesu.

W latach 2013-2015 serwis notował wyniki odwiedzalności wynoszące ok. 0,5-1 mln realnych użytkowników i 3-10 mln odsłon miesięcznie (według badania Megapanel). Dane z ub.r. są dostępne jedynie z komputerów.

W maju br. wszystkie strony i aplikacje internetowe Grupy Onet-RAS Polska zanotowały 21,15 mln realnych użytkowników i 2,81 mld odsłon, a sam portal Onet.pl - 17,92 mln użytkowników i 1,86 mln odsłon (według badania Gemius/PBI).

Odwiedzalność VUMag.pl rok po roku

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

miesiąc

realni użytkownicy

odsłony

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

marzec 2013

719 917

3 537 153

0:05:25

3,59%

marzec 2014

1 328 464

8 029 153

0:04:27

6,16%

marzec 2015

903 810

3 990 257

0:04:48

4,17%

marzec 2017

847 189

7 293 164

0:02:54

3,06%

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Koniec serwisu VUMag.pl. Onet stawia na Ofeminin

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ciekawski
Czy fanpage także "zostanie wygaszony" czy zostanie jako farma lajków do podbijania zasięgu wpisów i wejść z urządzeń mobilnych?
odpowiedź
User
odurzony luksusem
Wszedłem tam kilka razy prawie przypadkiem. Nie miałem pojęcia, że to serwis luksusowy!
odpowiedź
User
Aspen
Mocna i zdecydowana decyzja.
Jednak wątpię czy słuszna.
odpowiedź