Drogerie Kontigo znikają także z internetu

W połowie grudnia zamknięty zostanie internetowa drogeria Kontigo należąca do holdingu Eurocash. Jej ostatnie sklepy stacjonarne zamknięto w okresie letnim.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Drogerie Kontigo znikają także z internetu
Fot. materiały prasowe Kontigo

Na profilach społecznościowych Kontigo zapowiedziano, że sklep internetowy tej drogerii będzie działał do 15 grudnia. Tylko do tego terminu będzie można tam robić zakupy, m.in. z wykorzystaniem kart podarunkowych.

- Po 10 niezwykłych latach, które spędziliśmy razem, nadszedł czas, by się pożegnać... To była piękna podróż pełna niezapomnianych chwil – wspólnych otwarć sklepów, odkrywania ulubionych kosmetyków i budowania wyjątkowej społeczności, jaką stworzyliśmy razem z Wami - podkreślono.

- Z całego serca dziękujemy za każdą wizytę, każdy zakup i każde ciepłe słowo. To dzięki Wam Kontigo było czymś więcej niż tylko sklepem - było miejscem pełnym uśmiechu, inspiracji i wzajemnego wsparcia - dodano.

Sieć stacjonarnych drogerii Kontigo była zmniejszana od dwóch lat. Na koniec 2019 roku liczyła 32 placówki, Eurocash zapowiadał wówczas uruchomienie w ciągu roku 30 kolejnych.

Jednak w 2022 roku, po lockdownach covidowych, działały już tylko 32 sklepy Kontigo. Jak już informowaliśmy, w lipcu br. Eurocash podał, że jest w trakcie likwidacji ostatnich 15 placówek pod tym szyldem.

Spółka Kontigo w 2022 roku (nie ma jeszcze jej sprawozdania finansowego za ub.r.) osiągnęła wzrost przychodów z 39,9 do 45,39 mln zł, a jej strata netto nieznacznie wzrosła - z 34,08 do 34,96 mln zł. Natomiast w ub.r. przy 48,92 mln zł przychodów zanotowała 34,08 mln zł straty netto.

grafika

W strukturze biznesowej grupy Eurocash sieć Kontigo wchodzi w skład segmentu Projekty, którego głównymi elementami są dyskont internetowy Frisco i sieć sklepów alkoholowych Duży Ben. W pierwszym kwartale br. przychody tego pionu zwiększyły się z 218,09 do 261,97 mln zł, a jego strata operacyjna pogłębiła się z 28,67 do 30,27 mln zł.

W połowie maja prezes Eurocashu Paweł Surówka, w komunikacie o wynikach finansowych w pierwszym kwartale, zapowiedział obniżanie kosztów. - Wyniki tego kwartału są także obciążone przez koszty wdrożenia programu oszczędności, który jednak już przynosi wymierne rezultaty. W skali całego roku planujemy dalszą poprawę efektywności, co będzie miało odzwierciedlenie w naszych udziałach w rynku - stwierdził. W pierwszym kwartale jednorazowe koszty restrukturyzacji wyniosły 11 mln zł. Holding spodziewa się dużo większych oszczędności.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem