SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Korzystanie z telewizji przez millennialsów zależy od ich etapu życia

Czas, jaki osoby z pokolenia tzw. millennials poświęcają na oglądanie telewizji, zależy od etapu życia, w jakim się znajdują - wynika z najnowszego raportu Nielsena.

Article

Z najnowszego raportu Nielsena „Total Audience Report” za czwarty kwartał 2015 roku wynika, że konsumpcja mediów przez młodych ludzi w wieku 18-34 lata jest w ciągłym ruchu. Wyniki badania pokazują, że ci, którzy już założyli rodzinę, znacznie więcej czasu spędzają na oglądaniu telewizji - średnio godzinę dłużej dziennie od tych, którzy mieszkają z rodzicami lub nie mają dzieci.

Eksperci Nielsena wskazują, że tu nie chodzi o wiek, ale o etap życia. Zwracają uwagę, że osoby w przedziale wiekowym 18-34 lata nie są monolityczną grupą charakteryzującą się określonymi zachowaniami, bo ich życie składa się z przejściowych etapów.

Nielsen podzielił pokolenie millennialsów na trzy oddzielne grupy: zależni od dorosłych (mieszkający zazwyczaj z rodzicami), samodzielni na własną rękę (mają swój dom, mieszkanie, ale nie mają dzieci) oraz zaczynający życie rodzinne (mieszkają we własnym domu, z rodziną i dziećmi).

Z raportu Nielsena wynika, że 97 proc. 18-latków mieszka z rodzicami. 90 proc. 34-latków mieszka już we własnym domu, a 60 proc. z nich ma już dzieci. Jedna trzecia osób w wieku 26-27 lat zalicza się do każdej z tych grup.

Cechą charakteryzującą pokolenie millennialsów jest to, że większość tej grupy ma własne urządzenie multimedialne, szybki internet, laptop, dostęp do płatnych serwisów VoD, takich jak Netflix, Hulu czy Amazon. 78 proc. samodzielnych millennialsów ma dostęp do Netflixa czy Hulu, podczas gdy z usług tych korzysta 64 proc. osób z grupy tych uzależnionych od dorosłych i 58 proc. mających rodziny.

Ci, którzy żyją na własną rękę, spędzili 94 godziny na użytkowaniu komputerów, tabletów czy smartfonów. Z kolei ci, którzy rozpoczynają życie rodzinne są bardziej skłonni do posiadania DVR (47 proc.), odtwarzacze DVD (69 proc.), tabletów (65 proc.). Ta grupa spośród wszystkich spędza też najwięcej czasu w domu i najdłużej ogląda telewizję (3 godziny i 16 minut dziennie).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Korzystanie z telewizji przez millennialsów zależy od ich etapu życia

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
dk
"Czas, jaki osoby z pokolenia tzw. millennials poświęcają na oglądanie telewizji, zależy od etapu życia, w jakim się znajdują" - co za wiekopomne odkrycie - długo nad tym ktoś myślał?
odpowiedź
User
lul
Faktycznie trzeba było drogich badań, żeby stwierdzić że dzieci mieszkają z rodzicami do czasu pójścia na studia?
odpowiedź
User
Clairvoyant
Niemozliwe, stalo sie faktem. Po 5-cio letniej teorii wzglednosci uprawianej przez nuworyszow marketingowych, ze mlodziez odejdzie do internetu i tabletow i tak zostanie, pozostawiajac pustke po archaicznej telewizji linearnej, nagle alfa i omega rynku uznala, ze nie grupa wiekowa a etap zycia determinuje zainteresowanie telewizja.
Telewizor - ognisko domowe. Mozna trzymac zapalniczki w rekach, ale wtedy wspolny kominek nie jest potrzebny. Nawet pomieszczenie wspolne jest zbedne.
odpowiedź
User
sammler
Użycie słowa "stage" i kolejna numeracja sugeruje następstwo etapów. Badanie więc nie zakłada linearność "rozwoju życiowego": od mieszkania z rodzicami, przez samodzielne utrzymanie do założenia rodziny po trzydziestce (gospodarstwo wieloosobowe)... W tym kontekście nie nazwałbym tych badań rewolucyjnymi... Czy jest wiec coś dziwnego w tym, że gospodarstwo "mniejosobowe" spędza na oglądaniu telewizji mniej czasu niż "więcejosobowe" (dzieci z rodzicami lub rodzice z dziećmi)???

W ogóle to badanie to jedna wielka pomyłka. Co właściwie ma badać? Bo niewiele z niego wynika...
odpowiedź