Kosmetyki i środki czystości Henkla w opakowania z plastiku pozyskanego społecznie

Henkel, właściciel takich marek, jak Persil, Silan, Pur czy Taft rozpoczyna na rynku niemieckim sprzedaż swoich kosmetyków i środków czystości w opakowaniach z tzw. plastiku pozyskanego społecznie.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Kosmetyki i środki czystości Henkla w opakowania z plastiku pozyskanego społecznie

Jest to efekt współpracy z firmą Plastic Bank rozpoczętej w 2017 roku. Jej celem jest zbiórka plastikowych odpadów zanim jeszcze zanieczyszczą oceany, przede wszystkim w miejscach, w których brakuje infrastruktury potrzebnej do ich utylizacji. I tak np. dzięki temu projektowi mieszkańcy Haiti, które jest jednym z najbardziej zanieczyszczonych miejsc na świecie mogą wymieniać zebrane plastikowe odpady na produkty, usługi lub pieniądze.

Regularna sprzedaż

Początkowo Henkel w ramach pilotażu wprowadzał co jakiś czas do sprzedaży swoje produkty w opakowaniach wytworzonych z plastiku pochodzącego ze społecznej zbiórki. Teraz chce je sprzedawać regularnie. Zaczyna od rynku niemieckiego, na którym pojawią się opakowania w 100 proc. wykonane z plastiku pochodzącego z recyklingu, z czego do 50 proc. ich składu stanowi tzw. social plastic.

Obecnie w tego rodzaju opakowaniach można już kupić niektóre szampony i żele pod prysznic Nature Box i Fa. Od lipca br. na rynku pojawią się w takich butelkach produkty czyszczące z serii Pro Nature oraz płyn do płukania Vernel Fresh Control.  

W tym roku Henkel zleci recykling ok. 200 ton plastikowych odpadów pochodzących ze społecznej zbiórki.

Firma zapowiedziała już , że do 2025 roku plastikowe opakowania jej produktów w Europie będą wytwarzane w 35 proc. z plastikowych śmieci.

Ponadto opakowania wszystkich marek mają do tego czasu być w 100 proc. zdatne do ponownego użycia, kompostowania albo do recyklingu.

Henkel jest jedną z wielu dużych firm z sektora FMCG, które przywiązują dużą wagę do opakowań swoich produktów. Procter&Gamble w ciągu najbliższych 6 lat ma zmniejszyć ilość plastiku o 30 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu