Hakerzy atakują aplikacje mobilne banków - mBank ostrzega klientów przed kradzieżą pieniędzy

mBank zwraca uwagę na nowy schemat działań cyberprzestępców atakujących użytkowników bankowości elektronicznej: podszywają się pod klientów, przekierowując do siebie połączenia od operatorów, a potem przechwytują kod autoryzacyjny, żeby móc przelać pieniądze z konta.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W komunikacie mBank szczegółowo opisał nowy typ ataku stosowany przez hakerów. Najpierw pozyskują dane osobowe użytkownika aplikacji mobilnej banku - podszywają się pod niego, kontaktując się z operatorem sieci, żeby przekierować połączenia przychodzące z numeru ofiary na swój numer telefonu.

- Kolejnym krokiem jest sparowanie aplikacji mobilnej z kontem klienta na urządzeniu należącym do przestępców poprzez podanie pozyskanych wcześniej danych osobowych oraz przechwycenie kodu autoryzacyjnego w wyniku włączonej u operatora sieci usługi przekierowania połączeń, na końcu - kradzież środków z konta z wykorzystaniem aplikacji mobilnej w ramach ustawionych limitów - opisuje mBank.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wielka-orkiestra-swiatecznej-pomocy-wosp-final-2018-mbank-podwoi-7-mln-zl-wplat-klientow ##

mBank radzi użytkownikom bankowości mobilnej, żeby uważnie czytali wszystkie SMS-y od firm, z których usług korzystają - w tym przypadku zwłaszcza wiadomości od operatora telekomunikacyjnego o dokonaniu przekierowania lub włączeniu innych istotnych opcji.

Bank podkreślił, że wysyła swoim klientom powiadomienia SMS-owe o sprawowaniu aplikacji mobilnej z kontem. - Jeżeli nie inicjowałeś osobiście takiej operacji, masz informację, że prawdopodobnie ktoś robi to w Twoim imieniu. Podobnie możesz otrzymywać informacje o zrealizowanych operacjach finansowych - zaznacza.

Jeśli klient otrzymał takie powiadomienie od swojego operatora lub banku, a sam nie zlecił wcześniej tego, powinien natychmiast skontaktować się z tymi firmami.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/mbank-playstation-plus-za-darmo-za-otwarcie-konta-promocja-warunki ##

mBank promuje bezpieczne korzystanie z bankowości elektronicznej

Od kilku lat mBank prowadzi cykliczne kampanie edukujące, jak bezpiecznie korzystać z usług bankowych w internecie i na urządzeniach mobilnych oraz chronić się przed cyber zagrożeniami w innych sytuacjach. Pod koniec ub.r. ruszyła akcja pod hasłem „Bądź czujny, uważaj w sieci”.

- W jednym ze spotów lekarz odpowiada na pytanie o szczególnie groźne wirusy. Spodziewamy się typowo medycznej odpowiedzi, tymczasem doktor przyznaje, że niedawno otworzył nieznany załącznik z maila, który zainfekował komputer. Pokazujemy zwykłych ludzi w ich codziennej pracy w kontekście zagrożeń płynących z internetu: fałszywych maili, linków kierujących na zawirusowane strony czy logowania się do banku z otwartych sieci WiFi. Kierujemy je nie tylko do osób indywidualnych, ale także do przedsiębiorców - komentowała Iwona Ryniewicz, dyrektor departamentu komunikacji i strategii marketingowej mBanku.

W ramach akcji uruchomiono sekcję mBank.pl/uwazniwsieci, na której znajduje się dziesięć najważniejszych zasad odpowiedzialnego korzystania z sieci.

Koncepcję kampanii społecznej przygotowała agencja Bimers, działania w internecie zajęła się agencja VML Poland, a zakupem mediów - dom mediowy Mindshare Polska. Spoty w reżyserii Tomasza Koneckiego wyprodukowała Flota Filmowa.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"