SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kraków na igrzyska 2022 z logo i serwisem za 145 tys. zł

Kraków jako miasto ubiegające się o organizację zimowych igrzysk olimpijskich w 2022 roku ma już logotyp, zaprojektowany przez firmę Event Knowledge Services, i serwis internetowy, przygotowany przez agencję Eura7. Logo kosztowało 66,9 tys. zł, a strona - 78,7 tys. zł.

Article

Głównym elementem olimpijskiego logotypu Krakowa jest grafika nawiązująca do motywu parzenicy i kształtu krakowskiego Rynku Głównego. - To prosty znak graficzny, który niesie ze sobą pewną symbolikę, historię i unikatowość, a także uniwersalność. Jego kolorystyka - biel, kolory niebieski i żółty, nawiązują do barw wykorzystywanych w identyfikacji wizualnej Krakowa i Małopolski - opisuje Magdalena Sroka, zastępca prezydenta Krakowa ds. kultury i promocji miasta.

- Jeśli Kraków zostanie wybrany gospodarzem zimowych igrzysk olimpijskich w 2022 r., Rynek Główny będzie pełnił ważne funkcje reprezentacyjne podczas igrzysk. To tu będzie się choćby znajdować tzw. medals plaza, czyli miejsce gdzie co wieczór odbywają się ceremonie medalowe i rozbrzmiewają narodowe hymny - dodaje Jagna Marczułajtis-Walczak, przewodnicząca komitetu konkursowego Kraków 2022.

Z kolei parzenica - w formie gwiazdy połączonej z ornamentem roślinnym - to wzór charakterystyczny dla zdobnictwa tatrzańskich górali. Jest niezbędnym elementem dekoracyjnym ludowego stroju polskich górali (haftowany m.in. na spodniach).

Logotyp na zlecenie urzędu miejskiego Krakowa opracowała szwajcarska firma Event Knowledge Services, po tym jak bez rozstrzygnięcia zakończył się otwarty konkurs dotyczący tego zlecenia. Logo przygotowano w trzech wersjach językowych (polskiej, angielskiej i francuskiej) i dwóch podstawowych wariantach kolorystycznych (niebieski na białym tle i biały na niebieskim) wraz z księgą znaku. Kosztowało to 78,72 tys. zł brutto.

>>> Małysz, Kowalczyk, Czerkawski i Rogowiec reklamują igrzyska 2022 w Krakowie (wideo)

Znak został już zaakceptowany przez Polski i Międzynarodowy Komitet Olimpijski oraz zgłoszony do Urzędu Patentowego RP i Urzędu Harmonizacji Rynku Wewnętrznego Unii Europejskiej w celu uzyskania ochrony prawnej na terytorium Polski i Unii Europejskiej.

Jednocześnie uruchomiono serwis internetowy krakow2022.org prezentujący obszerne informacje dotyczące kandydatury polskiego miasta na gospodarza olimpiady. Na stronie można przeczytać m.in., jaka jest wizja organizacji igrzysk w Krakowie i rejonie tatrzańskim, którzy sportowcy i dlaczego to popierają, jacy są partnerzy tych starań oraz jaką funkcję pełni Komitet Konkursowy ZIO 2022. Użytkownicy mogą brać udział w sondach związanych z olimpiadą i korzystać z newslettera.

Serwis jest dostępny w polskiej i angielskiej wersji językowej. Stronę w wyniku wygranego przetargu przygotowała agencja Eura7. Koszt wyniósł 68,88 tys. zł.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Kraków na igrzyska 2022 z logo i serwisem za 145 tys. zł

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
dd
Czy w telewizji zobaczymy dokument "Igrzyska Tuska" :-D Tak serio, to Zakopcowi przydałoby się gruntowny remoncik, wymieść słomę, wyrzucić tandetę. Jak będzie dobry, niezależny kosztorysik bez wielu zer, to mogę przystać na taką zabawę.
9 9
odpowiedź
User
mkaleos
Gdybyście nie wytłumaczyli co oznacza to logo, to bym na to nie wpadł, a i po wytłumaczeniu też ciężko to skumać. Logo moim zdaniem jest brzydkie, zbyt skomplikowane graficznie i niejasne znaczeniowo (rynek krakowski? gdzie?). Nie widzę w nim żadnego nawiązania do sportu czy symboli olimpijskich. I to wszystko za prawie 80 tys. ... Jestem pewny, że wiele osób zrobiłoby lepsze logo za 10 razy mniej kasy. Kto za to zapłacił? Tylko nie mówcie, że podatnicy, bo to oznacza, że pieniądze poszły w błoto zamiast na przykład na dramatyczną służbę zdrowia czy kulejące szkolnictwo... Chleba i igrzysk? Są chyba ważniejsze sprawy.
9 8
odpowiedź
User
ANDRE
nieciekawe, mało symboliki...
9 8
odpowiedź
User
leno
Nie ogarniam, dlaczego to zlecenie poszło do Szwajcarii.
I w dodatku powstała kupa.
9 8
odpowiedź
User
jan
Masz pieniądze na zatracenie - daj je urzędnikom, oni to świetnie robią.
za 80 tys. można zrobić dobry spot, alb jedno nieciekawe logo i reszta
kasy pod stołem...
8 8
odpowiedź