SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

KRRiT karze Polo TV za reklamy piwa. Do zapłaty 50 tys. zł

Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji nałożył 50 tys. zł kary na nadawcę kanału Polo TV (należącego do ZPR Media) za kilkanaście emisji spotu piwa przed godz. 20.

fot. Shutterstock.com Article

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji w trakcie postępowania podjętego z urzędu ustaliła, że 2 i 3 lipca br. w Polo TV kilkanaście razy wyemitowano w godz. 10-19 15-sekundowy spot piwa Prażubr. Tymczasem zgodnie z art. 16 b ust. 1 pkt. 2 ustawy o radiofonii i telewizji, wynikającym z zapisów ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, reklamy piwa mogą być pokazywane tylko wieczorem i w nocy - w godz. 20-6.

Lemon Records, nadawca kanału Polo TV, wyjaśnił, że do emisji spotu doszło wskutek awarii systemu do planowania kampanii reklamowych. System błędnie odtworzył w ciągu dnia pasma reklamowe, które miały zostać pokazane tylko w godz. 2-6 w nocy. Firma zapewniała, że dostawca oprogramowania wprowadził zabezpieczenia zapobiegające powtórzeniu się takiej sytuacji oraz wprowadzono procedurę, zgodnie z którą wyznaczony mediaplaner pod koniec każdego dnia sprawdza, jakie spoty zaplanowano do emisji następnego dnia.

Przewodniczący KRRiT za naruszenie ustawy o radiofonii i telewizji nałożył na nadawcę Polo TV karę wynoszące 50 tys. zł. Przy ustalaniu jej wysokości oprócz stopnia i szkodliwości naruszenia wzięto pod uwagę zeszłoroczne przychody firmy (19,58 mln zł).

Decyzja nie jest prawomocna, nadawca może się od niej odwołać w ciągu miesiąca do sądu.

Według danych Nielsen Audience Measurement we wrześniu br. udział Polo TV w rynku oglądalności wyniósł 0,76 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: KRRiT karze Polo TV za reklamy piwa. Do zapłaty 50 tys. zł

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
???
jak ma się kara 50 tys zł przy zyskach ok. 20 mln zł ?
15 9
odpowiedź
User
a
huehue
11 8
odpowiedź
User
yyy
20 mln PRZYCHODU, nie zysku
12 9
odpowiedź
User
Jacek
Moim zdaniem reklamy piwa piwinny wogole zostac zakazane. Papierosow nie wolno reklamowac chociaz moim zdaniem czynia mniejsze zlo a alkohol po ktorego wypiciu potencjalny morderca siada za kolkiem samochodu i prowadzi to mizna reklamowac. Nie wazne ze miedzy 20 a 6.
8 9
odpowiedź
User
cozix
Nie ma to jak automatyzacja emisji. Ułoży ktoś raz na tydzień playliste i leciiiiiii w eter
10 8
odpowiedź