SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

KRRiT: Media publiczne mogą być na Facebooku, ale nie powinny tego promować

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji wydała stanowisko w sprawie obecności mediów publicznych w internetowych serwisach społecznościowych. Rada uznała, że media mogą być tam obecne, ale nie powinny tego promować.

KRRiT: Media publiczne mogą być na Facebooku, ale nie powinny tego promować

Sprawą obecności mediów publicznych w serwisach społecznościowych typu Facebook KRRiT zajęła się dwa miesiące temu. Widzowie i słuchacze skarżyli się bowiem, że dziennikarze w czasie programów odsyłają do treści w tym portalu, tym samym go reklamując (więcej na ten temat).

KRRiT w wydanym właśnie stanowisku podkreśla, że obecność w serwisach społecznościowych to dla stacji telewizyjnych i radiowych oczywisty element kontaktów z odbiorcami oraz forma promocji swoich programów. „Nadawcy publiczni powinni jednak zachować kontrolę redakcyjną nad treściami upowszechnianymi w internecie, przede wszystkim przez umieszczanie ich na własnych portalach (w tym społecznościowych)” – czytamy w oświadczeniu rady.

KRRiT ocenia, że stacje publiczne nie powinny odsyłać odbiorców do umieszczonych w internecie treści, które są niezbędne do zrozumienia audycji, tylko podawać je wprost w programach. „Prezentowanie na antenie faktu obecności nadawcy na innych portalach i w serwisach społecznościowych powinno mieć charakter informacji pozbawionej cech reklamy czy też promocji samych portali” – precyzuje rada.

Jednocześnie KRRiT zadeklarowała, że będzie reagować w sytuacjach, gdy w telewizyjnych lub radiowych przekazach dotyczących stron internetowych wystąpi ukryty przekaz handlowy.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: KRRiT: Media publiczne mogą być na Facebooku, ale nie powinny tego promować

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
TheHX
Zgadzam się z tym w 100 proc. Już dawno zauważyłem, że nie przystoi "być zaszczyconym" funkcjonowaniem na Facebooku, jak szczyci się tym TVP. To żenada. Bo jaki to zaszczyt lans na czyjejś prywatnej stronie. A prezenterzy TVP aż srają ze szczęścia zapraszając na FB..:) ech....
odpowiedź
User
Koniuszko
Stanowisko KRRiT jest jak kładzenie worków z piaskiem kiedy nadchodzi tsunami. Takie ogłoszenia nie powstrzymają FB przed ekspansją. Nie istnieją liczące się stacje, czy inne media, których tam jeszcze nie ma.

Nie ma się co dziwić stacjom, że próbują skupić swoich fanów w jednym miejscu (którego nazwę zna już każdy), a z tego miejsca łatwiej ich skierować gdziekolwiek, np. do swojego serwisu internetowego. Utrzymanie telewidza tylko przy własnym kanale jest dziś już niemożliwe. A jak przekazać informację o fajnym programie w TV kiedy użytkownik jest w szkole lub w pracy. Prędzej włączy on w tym czasie FB niż TV.

Podsumowując - takie groźby Krajowej Rady nie sprawdzą się.
odpowiedź
User
adam1
Zgadzam się, że nie powinno być takiej pseudo reklamy fb w mediach publicznych. Z tym, że sprawę powinny rozwiązać redakcje we własnym zakresie a nie krajrada. Takie umizgiwanie się do fajansbuka świadczy o niskim poziomie prezentowanych przez dziennikarzy/prowadzących treści oraz o braku merytorycznego nadzoru/ew braku zrozumienia podstawowych mechanizmów biznesowych przez szefów programów.
odpowiedź
User
blog
tu też o tym piszą: http://blog.e-prawnik.pl/krrit-nie-dla- ... owych.html + jest pdf z tym stanowiskiem
odpowiedź
User
Tomik
Zgadzam się. Nie tylko w mediach publicznych, ale także strony internetowe nie powinny mieć wtyczki do "Facebooka".
odpowiedź