KRRiT szykuje się do konkursu na wolne miejsca na MUX-8

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji szykuje się do ogłoszenia konkursu na dwa wolne miejsca na multipleksie ósmym. To efekt decyzji nadawców Zoom TV i Metro, którzy nie złożyli wniosków o przedłużenie koncesji na nadawanie naziemne.

Dominik Senkowski
Dominik Senkowski
Udostępnij artykuł:
KRRiT szykuje się do konkursu na wolne miejsca na MUX-8
Maciej Świrski, fot. screen z TV Republika

W lutym br. podawaliśmy, że o nieskładaniu wniosków o przedłużenie koncesji zdecydowali nadawcy Zoom TV (Kino Polska TV) i Metro (związana z TVN Warner Bros. Discovery). Koncesje obu stacji wygasają 28 grudnia 2025 roku. Wtedy opuszczą ósmy multipleks. 

W środę przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Maciej Świrski przekazał, że na posiedzeniu zdecydowano o ogłoszeniu o możliwości uzyskania koncesji na rozpowszechnianie programu telewizyjnego w multipleksie MUX-8 dla dwóch miejsc. Ogłoszenie zostanie niebawem upublicznione i wtedy rozpoczną się konsultacje społeczne. Będzie w nim mowa o zapotrzebowaniu na stacje w kategorii uniwersalnej lub specjalizowanej.

KRRiT wyda ogłoszenie ws. MUX-8

Członek KRRiT profesor Tadeusz Kowalski przekazał nam także, że niebawem może zwolnić się jeszcze jedno miejsce na ósmym multipleksie. Mowa o kanale ViDoc TV, który nie nadaje od 12 lutego br. z przyczyn finansowych. Został usunięty przez operatora Emitel. 

– Jeśli nic się nie zmieni przez trzy miesiące, 12 maja pojawi się podstawa do rozpoczęcia procedury wygaszenia koncesji – powiedział prof. Kowalski.

W marcu br. podawaliśmy, że spółka Red Carpet TV, nadawca stacji Vidoc TV, złożyła wniosek o ogłoszenie swojej upadłości. Wyjaśnia, że zdecydowała się na to jedynie „z ostrożności procesowej”, ponieważ jest w trakcie postępowania restrukturyzacyjnego. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu