Prawie 300 tysięcy wzmianek o Krzysztofie Stanowskim w niespełna dwa miesiące

Decyzją o odejściu z Kanału Sportowego i utworzeniem nowego programu Kanału Zero, Krzysztof Stanowski ściągnął na siebie uwagę mediów i internautów. Jak wynika z najnowszej analizy PSMM Monitoring & More zamieszanie wokół Stanowskiego było szeroko komentowane w przestrzeni medialnej. W niespełna dwa miesiące dyskusja wygenerowała blisko 300 tys. wzmianek w mediach tradycyjnych i społecznościowych.

ds
ds
Udostępnij artykuł:

PSMM Monitoring & More przeanalizował dane za okres od 13 października do 26 listopada 2023 roku, biorąc pod uwagę wszystkie informacje dotyczące Kanału Sportowego, Kanału Zero oraz Krzysztofa Stanowskiego.

Setki tysięcy publikacji o zamieszaniu wokół Stanowskiego

W tym czasie na łamach mediów tradycyjnych pojawiło się blisko 4 tys. publikacji. Dane zebrano z ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln portali internetowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych. Szacunkowy ekwiwalent reklamowy opublikowanych materiałów wyniósł 22,7 mln zł. Z kolei w mediach społecznościowych odnotowano blisko 289 tys. postów i komentarzy o wartości AVE ponad 288 tys. zł. Najpopularniejszymi miejscami dyskusji były kolejno: X (Twitter), YouTube oraz Facebook.

- Najszerzej komentowana w mediach tradycyjnych była informacja o odejściu Krzysztofa Stanowskiego z Kanału Sportowego - popularnego kanału internetowego o tematyce sportowej, którego dziennikarz był współzałożycielem - tłumaczy Tomasz Lubieniecki, kierownik działu raportów medialnych PSMM. Jak dodaje: “W mediach społecznościowych numerem jeden okazał się pierwszy materiał wideo opublikowany przez Krzysztofa Stanowskiego, w którym tłumaczył powody odejścia z Kanału Sportowego.”

Zmiany na kanałach

W okresie objętym analizą zauważalne są duże zmiany w popularności kanałów własnych (Facebook, YouTube, Instagram oraz X/ dawny Twitter) zarówno w kontekście profili wspomnianych programów, jak i Krzysztofa Stanowskiego. - W przypadku Kanału Sportowego obserwujemy znaczące spadki w trzech z czterech profili w mediach społecznościowych. Największe na YouTube - spadek o 90 000 obserwujących. Kolejno Instagram - blisko 4,5 tys. oraz Facebook - 2,4 tys. Fanów przybyło Krzysztofowi Stanowskiemu zarówno w profilach własnych, jak i w nowo utworzonym Kanale Zero. Program w okresie objętym analizą zyskał blisko 500 tys. obserwujących. Z kolei sam Stanowski największy wzrost zaliczył na X. Jego konto zyskało blisko 25 tys. sympatyków - podsumowuje Tomasz Lubieniecki.

grafika

Tabela: PSMM Monitoring&More

Kanał Zero Krzysztofa Stanowskiego ma już ponad 472 tys. subskrypcji. Jedyny dotąd film na tym kanale “Kanał Zero - co to będzie?" ma obecnie 1,4 mln wyświetleń. Nagranie Stanowskiego na kanale WeszłoTV tłumaczące, dlaczego odchodzi z Kanału Sportowego doczekało się 2,8 mln wyświetleń.

Stanowski opisał ostatnio, że w ramach przygotowywania Kanału Zero odbywają się codziennie spotkania z twórcami, potencjalnymi pracownikami oraz sponsorami. - Jedno już jest pewne - jednak nie robimy petardy, tylko bombę atomową i zrzucimy ją w przyszłym roku na polskie media - podkreślił. W zespole tworzącym nowy kanał są m.in. Robert Mazurek, Kamil Gapiński i Przemysław Rudzki, poprzednio związani z Kanałem Sportowym.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski