Kanał Zero „chwali” kandydata Stanowskiego. Parodia propagandy TVP za Kurskiego

W Kanale Zero wyemitowano pierwsze wydanie „Dziennika Narodowego”, w parodystycznej stylistyce promującego Krzysztofa Stanowskiego jako kandydata w wyborach prezydenckich. W programie wyśmiano m.in. propagandę Telewizji Polskiej za prezesury Jacka Kurskiego.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Kanał Zero „chwali” kandydata Stanowskiego. Parodia propagandy TVP za Kurskiego
Fot. screen z Kanału Zero

Premierowe wydanie „Dziennika Narodowego” zaczyna się do materiału, w którym ujęcia z zeszłotygodniowej zbiórki głosów poparcia przez Krzysztofa Stanowskiego połączono z głosem ze sławetnego materiału Macieja Sawickiego w „Wiadomościach” TVP. Ówczesny reporter programu kilka dni przed drugą turą wyborów prezydenckich w 2020 roku zachwalał Andrzeja Dudę, co uznano za rażącą propagandę, nawet jak na standardy panujące wtedy w TVP.

Dalej w „Dzienniku Narodowego” jest więcej żartów z propagandy politycznej: rażąco zmanipulowane wypowiedzi innych kandydatów korzystne dla Krzysztofa Stanowskiego, sondaż firmy Stan-BOS, w którym szef Kanału Zero ma 94 proc. poparcia oraz krytyka jego głównych konkurentów.

Program nawiązuje też do niedawnych zatrzymań kilku osób za groźby w internecie wobec Jerzego Owsiaka. W „Dzienniku Narodowego” ujęta przez policjantów zostaje staruszka, która napisała: „Nie zgadzam się z Krzysztofem Stanowskim :P”.

„Dziennik Narodowy” poprowadziła Monika Wądołowska, znana m.in. z radia Weszło FM i porannego programu Kanału Sportowego, która przedstawiła się jako Danuta Olecka.

W materiałach pojawili się natomiast Paweł Paczul z Weszło oraz Kamil Gapiński i Dawid Chęć z Kanału Zero.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu