SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Krzysztof Gonciarz wydał książkę z RIGCZem - "Rozum i godność człowieka"

Od kilku tygodni w sprzedaży jest książka twórcy internetowego Krzysztofa Gonciarza "Rozum i godność człowieka" . W rozmowie z Wirtualnemedia.pl twórca mówi nam, do kogo kierowana jest książka, czemu wydał ją własnym sumptem i skąd wyszedł pomysł na wydanie książki. 

"Rozum i godność człowieka" to wydana 13 grudnia ubiegłego roku książka Krzysztofa Gonciarza, jednego z najbardziej znanych polskich youtuberów oraz szefa firmy produkcyjnej Tofu Media. Jak czytamy w notce prasowej na jej temat, po niecałych 3 tygodniach został wyprzedany cały nakład 10 tys. sztuk.

To trzecia książka tego twórcy. W 2011 roku, jeszcze jako dziennikarz gamingowy, wydał " Wybuchające Beczki - zrozumieć gry wideo".  Rok później napisał "WebShows: sekrety Wideo w Internecie". Najnowsza książka różni się od poprzednich - to wywiad-rzeka z dziennikarzem Bartkiem Przybyszewskim.

Już sam tytuł książki to internetowy inside joke. Fraza pochodzi z jednej z krążących po sieci copy past, czyli historyjek kopiowanych i wstawianych wielokrotnie na różnych formach, wpisach w mediach społecznościowych, z których część jest (podobno) autentyczna.

Czemu warto sięgnąć po trzecią książkę Krzysztofa Gonciarza?

Wywiad-rzeka Krzysztofa Gonciarza to wręcz pozycja obowiązkowa dla jego fanów. Twórca wiele miejsca poświęca w "Rozumie i godności człowieka" tematom, o których rzadko lub wcale nie mówi na YouTube - swoim zawodowym początkom, relacjom z kobietami, przyjaźniom, trudnym życiowym chwilom. O sobie mówi do bólu szczerze, co czyni książkę wyjątkowo interesującą w odbiorze.

"Rozum i godność człowieka" powinna zainteresować także te osoby, które na co dzień twórczości internetowej Gonciarza nie śledzą. To znakomita porcja wiedzy o specyfice biznesu internetowego, influencer marketingu, budowaniu kanału na YouTube. O tym, jak wiele zależy tam od mieszanki szczęścia, charyzmy i zwyczajnego sprytu. Gonciarz przytacza wiele ciekawostek o budowaniu swojej pozycji w internecie, relacjach z innymi youtuberami czy reklamodawcami. Wiele miejsca poświęca mało znanym aspektom prowadzenia biznesu w oparciu o relacje z influecerami.

A dla kogo jest ta książka według samego Gonciarza? - Wywiad-rzeka zazwyczaj kierowany jest do osób, które daną postać przynajmniej kojarzą. To na pewno dobre źródło informacji o tym, o co w ogóle chodzi z tym Gonciarzem, ale moim głównym zamiarem w książce jest mówienie do publiczności, która mnie zna i chciałby lepiej zrozumieć, co robię, i między wierszami czegoś się nauczyć - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Krzysztof Gonciarz.

"Rozum i godność człowieka" to "nowy trend w książkach influencerów"

Dlaczego Krzysztof Gonciarz zdecydował się nadać swojej książce formę wywiadu-rzeki? - Myślę, że otwieramy nowy trend w książkach influencerów. Wywiady-rzeki mogą być ogromnie ciekawe i przyjemne w lekturze - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Krzysztof Gonciarz.

Twórca i szef Tofu Media mówi nam także, że z pomysłem na wydawnictwo przyszedł Bartek Przybyszewski - dziennikarz przeprowadzający rozmowę w "Rozumie i godności człowieka". - Spotkaliśmy się w połowie roku przy okazji wywiadu w sprawie akcji społecznej na temat depresji. Postanowiliśmy spróbować dłuższej formy - opowiada Gonciarz, dodając: - Swoją ostatnią książkę wydałem w 2012 roku, więc minęło bardzo dużo czasu i tęskniłem za tym. Przez te lata ekosystem trochę się zmienił – wtedy YouTuber wydający książkę był ciekawym newsem, dziś to już powszechna praktyka. Ale forma, którą przyjęliśmy, jest dość innowacyjna.

Co ciekawe, książka została wydana przez firmę na co dzień specjalizującą się w tworzeniu treści wideo - Tofu Media. Ponadto publikację można kupić tylko w internecie i wyłącznie w wersji papierowej (w planach nie ma ebooka ani audiobooka). Dlaczego? - Wszystkie te decyzje uzasadnione są biznesowo i przyczyniły się do biznesowego sukcesu tego produktu. Jako self-publisher sprzedaliśmy już 18 tysięcy sztuk, mając ponad 70% marży własnej i praktycznie nie angażując jeszcze budżetu displayowego. Nasza kampania reklamowa oparła się na ruchu organicznym oraz fakcie, że ludzie są tej książki ciekawi - opowiada nam Krzysztof Gonciarz.

Twórca dodaje, że promocja poza internetem sprawdziła się w zasadzie do wywieszki lenny face (emotikonka z okładki) na najwyższym warszawskim wieżowcu - Warsaw Spire w weekend premiery wydawnictwa.

- Myślę, że ten wywiad-rzeka pokazuje, że w książkach influencerów nie trzeba na siłę wymyślać kolejnego, nudnego poradnika, który ma powtórzyć sukces "Finansowego Ninja" i "Włam się do mózgu" (książki innych znanych twórców internetowych - Michała Szafrańskiego  i Radosława Kotarskiego - przyp. red.) - podsumowuje dla Wirtualnemedia.pl Krzysztof Gonciarz.

Krzysztof Gonciarz prowadzi na YouTube  dwa kanały - pierwszy pod własnym imieniem i nazwiskiem (na którym do niedawna publikował m.in. daily vlogi) oraz komediowy Zapytaj Beczkę. Pierwszy kanał ma 913 tys. subskrypcji na YouTube, zaś drugi 840 tys. subskrypcji. Krzysztof Gonciarz działa na YouTube od 2011 roku.

Dołącz do dyskusji: Krzysztof Gonciarz wydał książkę z RIGCZem - "Rozum i godność człowieka"

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Adrian D.
Powinien uważać, jeszcze kilka książek wyda i zostanie znanym pisarzem.
odpowiedź
User
Krystyna Podlewska Kolendra
Gonciarz jest żałosnym hipokrytą
odpowiedź
User
Judusi
Artykuł sponsorowany.
odpowiedź