Ruch Narodowy, Agrounia i Platforma Obywatelska najlepiej spośród ruchów politycznych radzą sobie na Facebooku

Ruch Narodowy, Agrounia i Platforma Obywatelska - to pierwsza trójka najpopularniejszych ugrupowań politycznych na Facebooku w pierwszym kwartale tego roku - wynika z raportu Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Jak wskazano w raporcie, Ruch Narodowy przejął zaangażowanych u zablokowanej przez administrację Facebooka Konfederacji. Ugrupowanie w pierwszym kwartale tego roku miało na Facebooku az1,5 mln interakcji.

Na miejscu drugim uplasowała się Agrounia z wynikiem 1,1 mln reakcji, zaś miejsce trzecie zdobyła Platforma Obywatelska z 728 tys. interakcji. Najgorzej wypadł profil Bezpartyjnych Samorządowców z liczbą 625 interakcji.

Ruch Narodowy był też w pierwszych miesiącach roku najszybciej rosnącym na Facebooku profilem. W analizowanym okresie zyskał 12 tys. nowych fanów. W tym samym czasie Agrounii  przybyło 8,7 tys. nowych fanów, a Platformie Obywatelskiej 5,2 tys. nowych fanów.

Starty pod względem nowych fanów notują KUKIZ15 oraz Partia KORWiN. Profilowi partii Pawła Kukiza ubyło aż 2,2 tys. fanów, a Kowina-Mikkego 1,3 tys.

Ruch Narodowy najaktywniejszy na Facebooku

Najwięcej postów, aż 812, w trzy miesiąca zamieścił na Facebooku profil Ruchu Narodowego. Dotyczyły głownie szczepień na Covid-19 oraz powikłań poszczepiennych - wskazano w opracowaniu IBIiMS.  Kolejne miejsca pod względem liczby zamieszczonych treści zajmują KORWiN (443 posty) oraz Agrounia (356 postów).

Platforma Obywatelska oraz Prawo i Sprawiedliwość opublikowały po 298 posty.  PO zajmowała się koronawirusem, służbą zdrowia, reformą edukacji i polskim ładem, ponadto aferami PiS, dezinformacją i relacjami USA – Rosja. Tradycyjnie partia poświęciła kilka wpisów kwestiom związanym z konstytucją i polexitem - opisano w raporcie.

Najpopularniejsze posty drugiej partii opozycyjnej dotyczyły głównie Donalda Tuska i jego wystąpień na żywo. To aktywność przewodniczącego PO powoduje tyle reakcji ze strony elektoratu - czytamy w raporcie.

PiS postował na Facebooku o wzroście cen, inflacji oraz podatkach (tarcza antyinflacyjna). Drugim tematem był koronawirus i szczepienia, a trzecim kwestie związane z reformą edukacji - wyliczono w komunikacie.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski