SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Które tytuły prasowe czytają najchętniej Polacy?

„Gazeta Wyborcza”, „Fakt”, „Tele Tydzień”, „Życie na Gorąco”, „Newsweek Polska”, „Przyjaciółka”, „Viva!”i „Twój Styl” to najpopularniejsze tytuły prasowe w Polsce - raport Wirtualnemedia.pl.

Najnowsza fala badania PBC General za II półrocze 2009 r. pokazuje, że „Fakt” (Axel Springer Polska), czytany przez 14,19 proc. Polaków, dominuje w segmencie tabloidów, zaś „Gazeta Wyborcza” (Agora), po którą sięga 13,99 proc. respondentów, stoi na czele dzienników opiniotwórczych. Dalej w zestawieniu dzienników plasują się: bezpłatne „Metro” (Agora; 6,80 proc.) i „Super Express” (Murator; 6,59 proc.).

 

Dzienniki ogólnopolskieprocent respondentów
Fakt14,19%
Gazeta Wyborcza13,99%
Metro (dziennik bezpłatny)6,80%
Super Express6,59%
Rzeczpospolita4,06%
Przegląd Sportowy3,79%
Dziennik Gazeta Prawna *2,92%
Echo Miasta (dziennik bezpłatny)2,42%
Gazeta Podatkowa0,86%
Sport0,64%
Futbol News *0,52%
Puls Biznesu0,42%
Parkiet Gazeta Giełdy0,23%


Najpopularniejszym tytułem prasowym, tygodnikiem i tv guide'em w naszym kraju cały czas jest "Tele Tydzień", który jest czytany przez 34,73 proc. Polaków, zaś na drugim miejscu wśród tygodników ze znacznie niższym wynikiem (19,13 proc.) znajduje się „Życie na Gorąco”, będące liderem kategorii pism yellow. Oba te tytuły należą do Wydawnictwa Bauer. Za nimi plasują się trzy tygodniki poradnikowe: „Chwila dla Ciebie” (Bauer), „Pani Domu” (Edipresse Polska) i „Naj” (G+J Polska). Liderem czytelnictwa wśród tygodników opinii jest wydawany przez Axel Springer „Newsweek Polska” z wynikiem 9,60 proc.

Tygodnikiprocent respondentów
Tele Tydzień34,73%
Życie na Gorąco19,13%
Chwila dla Ciebie15,10%
Pani Domu14,95%
NAJ14,04%
Angora10,60%
Newsweek9,60%
Gala8,75%
Auto Świat8,50%
To i Owo7,60%
Polityka7,05%
Twoje Imperium6,22%
Na Żywo5,77%
Wprost5,66%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV4,82%
Teleprogramy4,47%
Super TV4,11%
Takie jest Życie4,08%
Gość Niedzielny4,07%
Przekrój3,82%
Motor3,54%
Rewia3,44%
Imperium TV2,23%
Świat i Ludzie2,15%
Tele Max1,99%
Forum1,56%
Bella Relaks1,38%
Tygodnik Siedlecki0,77%
Przewodnik Katolicki0,72%
Jarmark0,71%
Tygodnik Ostrołęcki0,67%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny)0,65%
Panorama Leszczyńska0,57%
City (tygodnik bezpłatny)0,57%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik0,52%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny0,40%
Teraz Białystok (tygodnik bezpłatny)0,28%
7 Dni (tygodnik bezpłatny)0,18%
Teraz Toruń (tygodnik bezpłatny)0,04%


Na czele kategorii dwutygodników są dwa tytuły poradnicze, które wcześniej były tygodnikami. Najwyższe czytelnictwo ma „Przyjaciółka” (Edipresse Polska), po którą sięga 17,54 respondentów  zaś drugie miejsce zajęła „Tina” (Wydawnictwo Bauer), która jest czytana przez 16,41 proc. Polaków. Na kolejnych pozycjach znajdują się: "Viva!" (też Edipresse Polska; 11,39 proc.), będąca najpopularniejszym magazynem w segmencie people i "Z Życia Wzięte" (Phoenix Press; 10,00 proc.), lider segmentu real life stories. 

Dwutygodnikiprocent respondentów
Przyjaciółka17,54%
Tina16,41%
Viva11,39%
Z Życia Wzięte10,00%
Komputer Świat7,10%
Party Życie Gwiazd6,09%
Tele Świat *5,78%
Bravo4,40%
Świat Seriali3,77%
Sukcesy i Porażki3,41%
Show Magazyn o Gwiazdach3,21%
Bravo Sport2,87%
Bravo Girl2,26%
TV 14 *0,82%
Monitor Księgowego0,53%


Wśród miesięczników najwięcej ankietowanych czyta „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), po który sięga 13,12 proc. Polaków oraz „Claudię” (G+J Polska), której czytanie deklaruje 11,00 proc. respondentów. Tym samym „Twój Styl” jest liderem kategorii miesięczników luksusowych dla pań, a „Claudia” jest na czele segmentu miesięczników poradnikowych.

Miesięcznikiprocent respondentów
Twój Styl13,12%
Claudia11,00%
Cztery Kąty10,40%
Focus9,93%
Poradnik Domowy9,33%
Murator8,78%
Olivia8,05%
Kobieta i Życie7,42%
Świat Kobiety7,37%
Mój Piękny Ogród7,19%
Dobre Rady6,99%
National Geographic6,45%
Auto Moto5,96%
Avanti5,94%
Działkowiec5,67%
Mamo To Ja5,03%
CKM4,84%
Glamour4,77%
Pani4,23%
Ładny Dom3,95%
Moje Mieszkanie3,90%
Joy3,89%
Dom & Wnętrze3,72%
CD Action3,71%
Cosmopolitan3,64%
Uroda3,60%
M jak mieszkanie3,49%
PC Format3,49%
Moje Gotowanie3,46%
Przyślij Przepis!3,44%
Samo Zdrowie3,32%
Playboy3,29%
Auto Motor i Sport3,16%
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny)2,97%
Zdrowie2,80%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce2,75%
Dziecko2,74%
Zwierciadło2,74%
Elle2,69%
Twoje Dziecko2,63%
Dziewczyna2,51%
Dobre Wnętrze2,37%
Kwietnik2,37%
Magazyn Futbol2,31%
Auto Świat Poradnik2,22%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko2,21%
Kuchnia2,19%
Popcorn2,16%
Logo2,12%
Chip2,12%
Świat Motocykli1,99%
Mój Piękny Dom1,90%
Twój Maluszek1,88%
Vita1,86%
Burda1,83%
Rodzice1,80%
Focus Historia1,71%
Twist1,68%
Charaktery1,68%
Majster1,58%
Reader's Digest1,56%
Top Gear1,55%
Tak Mieszkam1,51%
Men's Health1,50%
Zbuduj Dom1,34%
Na ścieżkach życia1,33%
M jak Mama1,31%
Forbes1,26%
Sól i Pieprz1,08%
Sukces0,98%
InStyle0,98%
Shape0,93%
Play0,83%
Voyage0,75%
Podróże0,72%
Fun Club0,58%
21. wiek *0,53%
Architektura-Murator0,48%
Hot Moda & Shopping0,47%
Żagle0,44%

 


Spośród siedmiu obecnych w badaniu dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się „Komputer Świat: Twój Niezbędnik” (Axel Springer Polska), który ma czytelnictwo wynoszące 4,63 proc.

 

Dwumiesięcznikiprocent respondentów
Komputer Świat Twój Niezbędnik4,63%
Auto Świat 4x42,57%
National Geographic. Traveler2,07%
Komputer Świat Ekspert2,06%
Komputer Świat Gry2,02%
Elle Decoration *0,63%
Sens. Poradnik psychologiczny0,36%
Weranda Country0,24%
Polska Wita *0,08%


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od lipca do grudnia 2009 roku na losowej próbie ogólnopolskiej 24 147 przypadków), dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

* -  Dane „Dziennika Gazety Prawnej” obejmują dane „Gazety Prawnej” wydawanej do połowy września br.

** - Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: , „Futbol News” (lipiec: sierpień 2009; próba 16 099);  „TV 14” (lipiec: wrzesień 2009; próba 12 047 ), „Polska Wita” (lipiec: wrzesień 2009; próba 12 047), „21. wiek” (lipiec: październik 2009; próba 8041), „Tele Świat” do września ub.r. był tygodnikiem, a „Elle Decoration” - miesięcznikiem. Próby dla obu tych tytułów wynoszą po 12 047 osób.

Dołącz do dyskusji: Które tytuły prasowe czytają najchętniej Polacy?

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Posh
Sukces upada, a szkoda.
odpowiedź
User
MaryJan
A gdze w tym zestawieniu jest POLSKA the Times?
odpowiedź
User
Beta
A gdzie miesięcznik WERANDA?
odpowiedź