SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kuaishou z rosnącymi wynikami. Większe przychody i zysk, ponad 379 mln codziennych użytkowników

Kuaishou Technology, chińska firma prowadząca serwis Kuaishou, największego konkurenta TikToka podała wyniki biznesowe za pierwszy kwartał 2021 roku. Spółka zwiększyła swoje przychody o 36,6 procent, wzrósł także zysk. Na koniec marca z platformy korzystało każdego dnia 379,2 mln użytkowników.

Article

Kuaishou działa na rynku od 2012 r. Platforma funkcjonuje na podobnych zasadach jak TikTok pozwalając użytkownikom na zamieszczanie krótkich klipów wideo wzbogaconych o gotowy podkład muzyczny.

Serwis został założony przez Su Hua, inżyniera pracującego wcześniej dla Google’a i Baidu. Aplikacja, której użytkownikami są zwykle mieszkańcy niewielkich wsi i miast jest coraz popularniejsza w Chinach i na innych wybranych rynkach, m.in. w Brazylii, Indiach i Wietnamie.

Czytaj także: Założyciel TikToka rezygnuje z fotela CEO ByteDance

W górę przychody i liczba użytkowników

Teraz firma Kuaishou Technology podała wyniki biznesowe dotyczące pierwszego kwartału 2021 r. W tym okresie spółka osiągnęła przychody w wysokości 17 mld juanów, co oznacza wzrost rok do roku o 36,6 proc. Za ponad połowę wpływów były odpowiedzialne te pochodzące z usług marketingowych, które w skali roku zwiększyły się o 161,5 proc. do poziomu 8,6 mld juanów. Z kolei zysk brutto firmy w raportowanym okresie zwiększył się o 64,1 proc. do kwoty 7 mld juanów.

Jak podaje Kuaishou Technology w pierwszym kwartale br. liczba użytkowników aplikacji, korzystających z niej każdego dnia wzrosła o 26,4 proc. do poziomu 379,3 mln.

Według raportu aktywni odbiorcy spędzają w aplikacji średnio 99,3 minut dziennie, co oznacza wzrost rok do roku o 16,5 proc. Z kolei przychody z jednego użytkownika wyniosły 29 juanów, o 124,8 proc. więcej niż rok wcześniej.

Czytaj także: Serwis Kuaishou idzie na giełdę. Chce zagrozić TikTokowi

- Osiągnęliśmy solidne wyniki w pierwszym kwartale 2021 roku - zaznacza w komunikacie Su Hua, współzałożyciel, prezes i dyrektor generalny Kuaishou. - Średnie DAU na naszych aplikacjach i mini programach w Chinach osiągnęły 379,2 mln w pierwszym kwartale 2021 roku, napędzane przez stale wzbogacane treści, produkty i usługi na naszej platformie, a także dużą różnorodność działań. Inwestycje w nasz algorytm reklamowy i platformę przynoszą efekty. Począwszy od pierwszego kwartału 2021 roku kontynuowaliśmy zwiększanie wartości prywatnych domen naszych twórców treści. To, w połączeniu ze wsparciem z naszego ruchu w domenach publicznych, umożliwiło nam przydzielenie większej ekspozycji twórcom treści wysokiej jakości. W pierwszym kwartale 2021 roku osiągnęliśmy również zachęcające wyniki na rynkach zagranicznych, gdzie średnia miesięczna liczba aktywnych użytkowników przekroczyła 100 milionów, a w kwietniu 2021 roku wzrośnie do ponad 150 milionów. Zaczęliśmy dostrzegać, że istnieje prawdziwy potencjał dla naszego modelu biznesowego i ekosystemu na rynkach zamorskich - podkreśla Su Hua.

Dołącz do dyskusji: Kuaishou z rosnącymi wynikami. Większe przychody i zysk, ponad 379 mln codziennych użytkowników

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl