Kwota zadłużenia Polaków wzrosła do 14,3 mld zł

Kwota przeterminowanych zobowiązań Polaków wzrosła w ciągu trzech miesięcy o prawie 2,25 mld zł tj. 19% i wyniosła 14,31 mld zł w listopadzie. Problemy ze spłatą zobowiązań finansowych ma 1,62 mln osób, wynika z dziesiątego raportu InfoDług, opublikowanego przez InfoMonitor Biuro Informacji Gospodarczej.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

W ciągu ostatniego roku niespłacane zadłużenie Polaków wzrosło o 76% - wówczas kwota zobowiązań sięgnęła 8,12 mld zł, podczas gdy rok wcześniej wzrost ten wyniósł 45%.

Zobowiązania te wynikają z niezapłaconych rachunków za energię elektryczną, gaz, usługi telekomunikacyjne, czynsz za mieszkanie, opłaty leasingowe, z alimentów, a także z niespłacanych kredytów hipotecznych i konsumpcyjnych.

Liczba osób, które mają problem z terminowym regulowaniem należności(zalegają z płatnością wyższą niż 200 zł powyżej 60 dni) wzrosła w ciągu ostatnich trzech miesięcy o ponad 155,4 tys. tj. 10,5% do 1,62 mln.

Niemal połowa( 48%) osób czasowo niewywiązujących się z zobowiązań to drobni dłużnicy, posiadający zadłużenie nieprzekraczające 2 tys. zł.

Średnia kwota zaległego zadłużenia w sierpniu 2009 r. wyniosła 8,81 tys. złotych, co oznacza, że w ostatnim kwartale wzrosła o 606 zł, czyli 7,38%.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska