L’Oreal przejmuje firmę ModiFace, pozwoli wypróbować makijaż w rozszerzonej rzeczywistości

Koncern kosmetyczny L’Oreal kupił firmę ModiFace tworzącą aplikacje oparte na sztucznej inteligencji i rozszerzonej rzeczywistości. Dzięki temu L’Oreal zaoferuje klientkom możliwość wypróbowania kosmetyków i koncepcji makijażu w wirtualnym środowisku.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
L’Oreal przejmuje firmę ModiFace, pozwoli wypróbować makijaż w rozszerzonej rzeczywistości

ModiFace jest kanadyjską firmą zatrudniającą 70 inżynierów i naukowców, którzy są autorami ponad 30 patentów związanych m.in. z segmentem augmented reality (AR). W przeszłości ModiFace współpracowała z firmami kosmetycznymi takimi jak Sephora i Estée Lauder, stworzyła też dla marki L’Oreal aplikację Style My Hair pozwalającą użytkownikom dobrać fryzurę do konkretnej twarzy.

Teraz koncern L’Oreal przejął ModiFace, jednak wartości transakcji nie ujawniono. Kanadyjska firma ma tworzyć dla nowego właściciela rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji i rozszerzonej rzeczywistości (AR), dzięki którym możliwe będzie np. dobranie odpowiedniej szminki lub makijażu do twarzy użytkownika.

W rozmowie z Reutersem Lubomira Rochet, szefowa segmentu cyfrowego L’Oreal podkreśliła, że obecna akwizycja pozwoli koncernowi rozwijać sprzedaż w tym samym technologicznym kierunku, w którym zmierzają odbiorcy marki.

W 2017 r. 8 proc. sprzedaży L’Oreal pochodziło z segmentu internetowego, obecnie firma przeznacza ok. 38 proc. swojego budżetu reklamowego na kampanie i działania w obszarze cyfrowym.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych