SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Lancia prezentuje nowe logo i język stylistyczny przed ponownym wprowadzeniem na rynek

Marka samochodów Lancia (Stellantis) zaprezentowała nowe logo, które pojawi się na samochodach wprowadzanych na rynek europejski od 2023 roku. Marka chce nimi przypieczętować wejście w segment premium.

Article

Choć pierwszy nowy model Lancii w ramach grupy Stellantis  pojawi się za ponad rok, to włoska marka zaprojektowała już trzy nowe samochody, które, jak ma nadzieję, przypieczętują jej wejście do segmentu premium.

Lancia nie pokazała żadnych zapowiedzi tych modeli, z których pierwszy pojawi się na początku 2024 roku, ale w tym tygodniu dała wgląd w kluczowe elementy projektu, które będą wspólne dla jej przyszłej gamy, poprzez makietę o nazwie Pu+Ra Zero.

- Chcieliśmy pokazać, że Lancia może być wierna swoim korzeniom bez konieczności wybierania pomiędzy byciem czystym a radykalnym, oferując jedno i drugie w naszym języku projektowym Pu+Ra – powiedział Luca Napolitano, dyrektor generalny Lancii.

Jean-Pierre Ploue, szef działu projektowego Stellantis i Lancii, jako źródła inspiracji wskazał dwa samochody koncepcyjne Bertone, Lancię Stratos Zero z 1970 roku i Alfę Romeo Carabo z 1968 roku.

Makieta Pu+Ra Zero ma bryły wyraźnie inspirowane Stratosem Zero, nową identyfikację wizualną z przodu, nowe logo na słupku C i okrągłe tylne światła nawiązujące do produkcji Lancii Stratos, która rozpoczęła się w 1973 roku.

Trzy premiery do 2028 roku

Napolitano powiedział, że Lancia projektuje jednocześnie trzy przyszłe modele aut, aby zapewnić maksymalną możliwą spójność wizualną z językiem projektowania Pu+Ra.

Lancia obecnie sprzedaje tylko jeden model, mały samochód Ypsilon, i tylko na swoim rodzimym rynku we Włoszech. Jest częścią grupy marek premium w Stellantis, wraz z Alfa Romeo i DS.

Nowy Ypsilon zostanie wprowadzony na rynek na początku 2024 roku jako pięciodrzwiowy mały samochód. Będzie to pierwsza w pełni elektryczna Lancia i ostatnia, która będzie oferować wariant z silnikiem spalinowym.

W 2026 roku pojawi się średniej wielkości model wyłącznie elektryczny. Napolitano powiedział, że projekt tego modelu zmienił kierunek od czasu jego powstania.

Trzeci nowy model Lancii powraca do nazwy Delta i będzie kompaktowym modelem wyłącznie elektrycznym, którego premiera planowana jest na rok 2028. Mimo że do jego wprowadzenia na rynek pozostało ponad pięć lat, projekt został już zatwierdzony.

Klasyczne elementy, nowoczesne logo

Lancia zaprezentowała też nową wersję swojego logo w kształcie tarczy, które zawiera flagę, koło (na kierownicy) i lancę, ponieważ nazwa marki oznacza po włosku „włócznię” lub „lancę”.

Wszystkie te elementy zostały wykorzystane w logo Lancii z 1929 roku (pierwsze logo pojawiło się w 1907 roku); ta nowa interpretacja najbardziej przypomina odmianę wprowadzoną w 1957 roku.

Lancia twierdzi, że celowo przeciwstawia się trendowi w kierunku dwuwymiarowych logo, które są zoptymalizowane pod kątem mediów społecznościowych i użytku cyfrowego.

- Nie stworzyliśmy nowego, płaskiego logo, które wyróżniałoby się tylko w cyfrowym słowie, ale „progresywny klasyk” klejnot, który zabłyśnie w naszych kolejnych samochodach - powiedziała Teresa Mendicino, globalna dyrektorka projektowa Lancii.

Nowe logo nie pojawi się z przodu ani z tyłu przyszłych modeli, ale pojawi się z boku pojazdu, prawdopodobnie na słupku B lub C.

Zamiast tego, przód będzie wyposażony w pasek świetlny w kształcie litery Y, na którym rozpięte będzie słowo „Lancia” w nowej czcionce marki, w której „A” pojawia się jako odwrócone „V”. Ten sam napis zostanie zastosowany z tyłu, między okrągłymi tylnymi światłami.

Lancia wdraża 10-letni plan strategiczny, zgodnie z którym po 2028 roku będą sprzedawane wyłącznie pojazdy w pełni elektryczne. Trzy nadchodzące modele pokryją 50 procent rynku. Firma rozbudowuje swoją sieć dealerów, aby dodać 100 dodatkowych salonów w Europie, koncentrując się na sprzedaży internetowej i oczekiwanym modelu dystrybucji „agencyjnej”.

Dołącz do dyskusji: Lancia prezentuje nowe logo i język stylistyczny przed ponownym wprowadzeniem na rynek

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl