SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

LARQ sprzedał mieszkania za 2,5 mln zł, dłuższy program motywacyjny dla menedżerów Brand24

Firma LARQ (do 2015 roku działająca pod nazwą CAM Media) sprzedała dwa mieszkania w centrum Warszawy za 2,462 mln zł. Jednocześnie władze należącej do niej spółki Brand24 wydłużył do 2020 roku okres podlegający programowi motywacyjnemu dla kluczowych menedżerów tej spółki.

Article

Dwa sprzedane przez LARQ lokale mieszkalne znajdują się w budynku przy ul. Tamka 16 w centrum Warszawy. Kupującymi są osoby fizyczne.

Do firmy LARQ, do jesieni 2015 roku działającej pod nazwą CAM Media, należy m.in. 100 proc. udziałów spółki Synergic oferującej niestandardowe nośniki reklamy zewnętrznej, 68 proc. akcji firmy Nextbike Polska dostarczającej miejskie systemy rowerowe oraz 48 proc. akcji Brand24 oferującej narzędzia do monitoringu treści w internecie.

W pierwszej połowie br. LARQ zanotowała 2,38 mln zł wpływów ze sprzedaży (wobec 3,48 mln zł rok wcześniej) i 19 mln zł zysku netto (w pierwszym półroczu ub.r. było to 26,96 mln zł). Tak duży zysk netto wynika głównie ze sprzedaży aktywów finansowych, która w zeszłym półroczu przyniosła firmie 29,79 mln zł, a rok wcześniej - 34,86 mln zł. W maju br. firma sprzedała Nationale Nederlanden PTE pakiet swoich nowych akcji za 6,29 mln zł, a w czerwcu kupiła akcje Nextbike Polska za 2 mln zł.

Wiosną LARQ prognozowała, że w całym br. Nexbike Polska zanotuje wzrost wpływów ze sprzedaży o 16 proc. do 40,1 mln zł oraz zysku EBITDA o 21 proc. do 15,5 mln zł. W przypadku Brand24 wpływy ze sprzedaży mają zwiększyć się o 47 proc. do 7,4 mln zł, a strata EBITDA - wynieść 0,3 mln zł, natomiast w przypadku Synergic - przychody sprzedażowe wzrosną o 19 proc. do 32,4 mln zł, a zysk EBITDA (bez uwzględnienia transakcji wewnątrzgrupowych) - o 21 proc. do 6,3 mln zł.

Brand24 z nowym programem motywacyjnym

Jednocześnie walne zgromadzenie akcjonariuszy Brand24 zdecydowało o wydłużeniu programu motywacyjnego dla kluczowych pracowników i współpracowników firmy na lata 2018-2020.

Warunkami jest osiągnięcie przez spółkę konkretnych wyników operacyjnych: w 2018 roku 2 935 klientów na koniec roku, 10,8 mln zł skonsolidowanych przychodów i najwyżej 1,1 mln zł skonsolidowanej straty netto, w 2019 roku - 4 364 klientów na koniec roku, 16,0 mln zł przychodów i 0,6 mln zł zysku netto, a w 2020 roku - 6 213 klientów na koniec roku, 23,7 mln zł przychodów i 4,7 mln zł zysku netto.

W pierwszej połowie br. Brand24 zanotowała 3,5 mln zł wpływów ze sprzedaży (wobec 2,2 mln zł rok wcześniej) i 0,2 mln zł straty netto (wobec 0,7 mln zł rok wcześniej).

- W przypadku gdy stopień realizacji cząstkowego warunku operacyjnego wynosić będzie poniżej 90 proc., akcje związane z realizacją tego cząstkowego warunku operacyjnego nie będą przydzielane. Jeżeli cząstkowy warunek operacyjny będzie zrealizowany powyżej 90 proc a poniżej 100 proc, uczestnik nowego programu otrzyma liczbę akcji odpowiadającą stopniowi realizacji cząstkowego warunku operacyjnego. Jeżeli cząstkowy warunek operacyjny zrealizowany będzie w 100 proc lub powyżej, uczestnik nowego programu otrzyma maksymalną liczbę akcji przewidzianą dla danego cząstkowego warunku operacyjnego - poinformowano w komunikacie giełdowym.

Program dotyczy maksymalnie 102,1 tys. akcji Brand24, z których 7 666 może według własnego uznania przyznać zarząd spółki. Nie podano, ilu jej pracowników zostało objętych tym programem.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: LARQ sprzedał mieszkania za 2,5 mln zł, dłuższy program motywacyjny dla menedżerów Brand24

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Denon
Brand24 taki kozak a straty ma?
12 15
odpowiedź
User
Michal Sadowski
Brand24 taki kozak a straty ma?
To nie jest czas na odkładanie kasy na półkę. My każdy wzrost przychodów od lat reinwestujemy z powrotem w firmę dzięki czemu przychody w ostatnich 4 latach urosły ponad 400 procent.

Warto podkreślić, że Brand24 od zawsze działa przy minimalnym finansowaniu wewnętrznych (łączna suma tego finansowania to mniej niż 15% wszystkich kosztów na przestrzeni 6 lat). To pokazuje, że biznes jest zdrowy, a jak wspomniałem - strata wynika z reinwestycji. W tej chwili każda złotówka włożona w marketing generuje u nas 5 zł na przestrzeni 15 miesięcy od pozyskania klienta. Stąd decyzja, żeby każdą górkę reinwestować.

W razie pytań Denon, wal wprost do mnie na michal@brand24.pl
16 10
odpowiedź
User
Sadowski miszcz
Swoją drogą 7 baniek przychodów, a Sadek robi taki PR jakby firma miała ich już nie 7 a 70. Sadek mistrz marketingu. Brand fajne narzędzie, pozdro.
10 8
odpowiedź
User
Wro
Ograniczenia B24 jakie widzę to 1) struktura udziałowa która praktycznie uniemożliwia zbieranie sensownych rund na rozwój - efekt nie będzie tutaj wzrostów "x" razy r/r. 2) rynek na "monitoring" nie jest tak "głęboki" jak rynek czatów dla LC. 3 Model biznesowy B24 w którym IKEA płaci tyle samo co sklep internetowy za monitoring (taka analogia model biznesowy Intercom jest zdecydowanie lepszy od LC) - taki model jest bez sensu. Niezależnie od 1, 2 i 3 to co robi CEO B24 - Michał to mistrzostwo świata jeśli chodzi o PR i zasięgi jego marki.
9 8
odpowiedź