SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Lato należy do TVP 2

TVP 2, Polsat i TVP 3 - to telewizje, które zyskały najwięcej podczas wakacji. Traci TVP 1 i TVN. Przedstawiamy wyniki "top 15" stacji tv.

Według danych AGB Polska w lipcu statystyczny Polak oglądał telewizję średnio 3 godziny i 20 minut, czyli o 7 minut krócej niż w lipcu ubiegłego roku.

W porównaniu do ubiegłego roku wzrost udziałów w oglądalności wśród głównych stacji telewizyjnych odnotowały: TVP 2 (udział stacji wzrósł o 1,31 punktu procentowego i osiągnął 21,16%), Polsat (udział stacji wzrósł o 0,55 punktu procentowego osiągając 15,87% i TVP 3 łącznie, której udział wyniósł 6,33 (wzrost o 0,85%). TVP 1 i TVN straciły widzów.

4+

2005 2004
Channel SHR % Channel SHR %
TVP1 24,85% TVP1 25,12%
TVP2 21,16% TVP2 19,85%
Polsat 15,87% Polsat 15,32%
TVN 13,46% TVN 13,68%
TVP3 6,33% TVP3 5,48%
TV4 2,09% TV4 2,91%
/TVN7 1,42% TVN7 2,14%
TVN24 1,39% TVPolonia 1,51%
TVPolonia 1,22% Cartoon_Network 0,94%
Eurosport 0,91% TVN24 0,94%
Cartoon_Network 0,76% Jetix/FoxKids 0,91%
Jetix 0,57% Eurosport 0,64%
Discovery 0,54% Viva 0,61%
Polsat2 0,46% PULS 0,58%
ZigZap 0,43% Hallmark 0,56%

16-49

2005 2004
Channel SHR % Channel SHR %
TVP1 21,75% TVP1 22,47%
TVP2 19,67% TVP2 18,07%
Polsat 18,66% Polsat 17,43%
TVN 14,72% TVN 15,20%
TVP3 4,89% TVP3 4,55%
TV4 2,36% TV4 3,50%
TVN7 1,57% TVN7 2,40%
TVN24 1,31% TVPolonia 1,50%
TVPolonia 1,13% Viva 0,90%
Eurosport 0,94% TVN24 0,89%
Viva 0,74% Cartoon_Network 0,72%
Cartoon_Network 0,64% Hallmark 0,67%
Discovery 0,62% Super1/Tele5 0,58%
TVN_Turbo 0,59% Jetix/FoxKids 0,58%
Polsat2 0,56% Discovery 0,55%

16-49 miasta

2005 2004
Channel SHR % Channel SHR %
TVP1 19,52% TVP1 19,82%
TVP2 17,13% TVWisla/TVN 16,26%
Polsat 16,54% TVP2 15,84%
TVN 16,14% Polsat 14,61%
TVPReg/TVP3 4,77% TVPReg/TVP3 4,37%
TV4 2,59% TV4 3,44%
TVN7 2,08% RTL7/TVN7 3,43%
TVN24 1,78% TVPolonia 1,92%
TVPolonia 1,51% TVN24 1,28%
Eurosport 1,31% Viva 1,13%
Viva 1,02% Hallmark 0,99%
Discovery 0,81% Cartoon_Network 0,94%
Cartoon_Network 0,81% TVP_Katowice 0,93%
Polsat2 0,76% Super1/Tele5 0,82%
TVN_Turbo 0,70% Jetix/FoxKids 0,81%
Hallmark 0,63%    


Według danych cennikowych główne stacje telewizyjne (TVP 1, TVP 2, TVN, Polsat, TVN 7, TVP 3 łącznie, TV 4, Puls, Tele 5) zarobiły w lipcu 322 mln 561 tysięcy. Największe wpływy z reklam odnotował: Polsat, TVN i TVP 1. Polsat zarobił 99 mln zł, TVN - 86 mln, TVP1 - 66 mln. Najwięcej na reklamę i billboardy sponsorskie wydały firmy: Unilever - prawie 17 mln (łącznie 3251 reklam i billboardów sponsorskich), Procter & Gamble - 16 mln, Polska Telefonia Cyfrowa - 14 mln (dane dotyczą tylko głównych stacji).

W porównaniu do ubiegłego roku wpływy z reklamy zmalały o około 63 mln zł, natomiast wzrosła ilość reklam i billboardów sponsorskich z 67 567 do 89 462 (różnica 21 895). Długość czasu reklamowego wydłużyła się o 119 godzin.

Wśród najchętniej oglądanych programów największą liczbę telewidzów przyciągnął film "Córka Maharadży" (TVP 1) z 31 lipca 2005 r., który oglądało 5 mln 473 tysiące widzów. Na drugim miejscu znalazły się Wiadomości z 7 lipca 2005 r. z oglądalnością 4 mln 867 tysiące widzów. Trzecie miejsce zajął XI Festiwal Kabaretu w Koszalinie z 30 lipca 2005 r. ( TVP2) z oglądalnością 4 mln 599 tysięcy widzów. Programy, które odnotowały największą widownię, były nadawane głównie przez telewizję publiczną: stację TVP 1 lub TVP 2. 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Lato należy do TVP 2

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl