SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Leo Burnett i MSL ze wspólnym działem digitalu

Agencja reklamowa Leo Burnett i komunikacyjna MSL połączyły swoje działy digital. -To jeden z pierwszych widocznych rezultatów integracji spółek, który rozpoczął się na początku roku 2018 - mówi Wirtualnemedia.pl Sebastian Hejnowski, CEO MSL Central and Eastern Europe.

Sebastian Hejnowski, prezes MSL Group Article

Na czele połączonych zespołów stanęli Bartosz Janik, head of digital oraz Filip Dawid, head of technology. Łącznie pracuje w nich dwadzieścia osób, drugie tyle to współpracownicy.

- Połączenie sił Leo Burnett Warsaw i MSL w obszarze digitalu, social mediów i influencer marketingu to jeden z pierwszych widocznych rezultatów integracji spółek, który rozpoczął się na początku roku 2018. Spośród cross dyscyplinarnych zespołów istniejących w obu agencjach wraz z zespołem zarządzającym wyłoniliśmy kompetencje, które dziś tworzą dział digital. W skład zespołu Leo Burnett wchodzą programiści, zespół analityczny, zespół strategii digitalowej, zespół content marketingu i influencer relations. Obie agencję do nowego działu wniosły różne kompetencje, które uzupełniają się i tworzą unikalną ofertę digitalową Grupy Leo Burnett - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Sebastian Hejnowski, CEO MSL Central and Eastern Europe.

W październiku ubiegłego roku Publicis Communications połączył trzy agencje - Arc, Leo Burnett i MSL -  w Leo Burnett Groupe. Połączenie działów digitalu jest konsekwencją tej konsolidacji.

Obecnie największymi klientami działów digitalu są Procter & Gamble, Samsung, Philip Morris, Kaufland, eurobank i Orange Polska.

Wspólny zespół Leo Burnett i MSL powiększył się o trzech senior digital managerów, są to Maciej Bykowski, Dominik Gorzelańczyk i Adrian Serafin. Jakub Jóźwicki dołączył natomiast na stanowisko senior influencer relationship managera.

- Poza digitalem w Leo Burnett Groupe chcemy rozwijać nasze kompetencje w obszarze konsultingu biznesowego i transformacji cyfrowej. Z pewnością w kolejnych miesiącach będziemy rozwijać nowo powstałe struktury i poszukiwać top ekspertów z rynku - dodaje Hejnowski.

„Sprint to the future”

W latach 2018-2020 Publicis realizuje strategię „Sprint to the future”. Zakłada ona m.in. wzrost organiczny na poziomie 4 proc. do 2020 roku, poprawę marży operacyjnej o 30 do 50 punktów bazowych rocznie oraz przyjęcie tzw. modelu kraju, który koncentruje się na dostarczaniu i efektywnemu zarządzaniu zasobami. Firma aktywnie realizuje również cyfrową transformację biznesową, m.in. za pośrednictwem centrów doskonałości w kreatywności oraz kreowaniu branżowych praktyk w tym obszarze.

MSL ze wzrostem, Leo Burnett ze spadkiem w 2017r.  

W ubiegłym roku agencja komunikacyjna MSL osiągnęła wzrost wpływów sprzedażowych o 12,4 proc. do 27,87 mln zł oraz zysku netto z 1,64 do 2,36 mln zł. Przychody sprzedażowe firmy z rynku krajowego zmalały w skali roku z 22,08 do 19,66 mln zł, natomiast wpływy z zagranicy zwiększyły się z 2,72 do 8,21 mln zł. Władze agencji wyjaśniły to stabilizacją i wzrostem lokalnego rynku usług PR, a także współpracą z innymi spółkami z grupy Publicis w Polsce oraz biurami MSL na całym świecie.

Z kolei agencja Leo Burnett Warszawa zanotowała w 2017 roku spadek przychodów o 26,2 proc. do 27,6 mln zł oraz 337,4 tys. zł straty ze sprzedaży (wobec 2,61 mln zł zysku rok wcześniej). Uzasadniono to ,zakończeniem obsługi T-Mobile Polska i Castoramy oraz ograniczeniem współpracy z Procter&Gamble.

Przychody finansowe Leo Burnett Warszawa w ubiegłym roku wzrosły z 11,77 do 31,73 mln zł. Zysk netto agencji zwiększył się w skali roku z 14,28 do 32,36 mln zł. W tym roku agencja pozyskała już nowych klientów i zwiększyła zatrudnienie o jedną piątą.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Leo Burnett i MSL ze wspólnym działem digitalu

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl