SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Leo Burnett Warszawa zwiększyła wpływy. 50 mln zł z dywidend

Agencja reklamowa Leo Burnett Warszawa (od marca br. jako spółka działająca pod nazwą Lion Communications) w ub.r. zanotowała wzrost przychodów o 11,3 proc. do 26,25 mln i zysku operacyjnego z 1,95 do 2,11 mln zł. Natomiast dzięki 49,84 mln zł dywidend od należących do niej firm marketingowych zarobiła na czysto 54,58 mln zł, o 9,5 mln zł więcej niż przed rokiem.

Przychody krajowe Leo Burnett Warszawa zwiększyły się w ub.r. z 20,94 do 23,9 mln zł, a te z zagranicy zmalały z 2,63 do 2,35 mln zł. Agencja zaznaczyła, że zaczęła pracować m.in. dla Banku Pekao S.A., Żabki Raffaello.

Spółka w sprawozdaniu wyliczyła, że rozwijała swoją ofertę, wprowadzając nowe produkty oraz frameworki strategiczne i kreatywne. - Ich zadaniem było dalsze usprawnienie i uelastycznienie procesu pracy oraz tworzenie rozwiązań lepiej dopasowanych do specyfiki komunikacji digitalowej. Jednym z flagowych, autorskich produktów przygotowanych przez agencję jest DCO, wykorzystujący synergię działań kreatywnych i mediowych z obszaru precision marketingu - opisała.

Ponadto rozszerzała kompetencje z zakresu digitalu i mediów społecznościowych. - W roku 2022 zostały zrealizowane pierwsze projekty z tego obszaru, w całości przygotowane i wdrożone przez agencję. Dalszy rozwój kompetencji influence, również w oparciu o współpracę w ramach grupy, będzie istotnym elementem strategii na 2023 - zapowiedziano.

Przychody agencji w ramach koncernu Publicis Groupe zwiększyły się z 1,62 do 2,87 mln zł. Na tę drugą kwotę złożyło się przede wszystkim 2,32 mln zł od Starcomu.

Działalność operacyjna Leo Burnett Warszawa kosztowała w ub.r. 24,14 mln zł, o 5,4 proc. więcej niż przed rokiem. Wydatki na usługi obce zmniejszyły się z 14,6 do 13,96 mln zł, natomiast te na wynagrodzenia wzrosły z 6,47 do 7,73 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 1,33 do 1,66 mln zł.

Więcej pracowników i wpływów z dywidend

Średnioroczne zatrudnienie w agencji zwiększyło się z 62 do 73 osób. Jej pozostałe wpływy operacyjne skurczyły się z 2,64 mln do 43,1 tys. zł, a pozostałe koszty operacyjne - z 1,35 mln do 45,5 tys. zł.

Na zakupy od innych spółek z Publicis Groupe agencja przeznaczyła w ub.r. 5,65 mln zł. 3,52 mln zł trafiło do PGP Hub, a 1,03 mln zł do Publicis Groupe Holdings.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Na poziomie sprzedażowym zysk Leo Burnett Warszawa zwiększył się z 671,1 tys. do 2,11 mln zł, a na operacyjnym - z 1,95 do 2,11 mln zł.

Do agencji należy 100 proc. udziałów domu mediowego Starcom i 83,5 proc. spółki PGP Hub. W ub.r. dostała od nich 49,84 mln zł dywidend, wobec 43,38 mln zł rok wcześniej. W efekcie zysk netto zwiększył się z 45,04 do 54,58 mln zł.

W br. Leo Burnett Warszawa zamierza rozwijać kompetencje z zakresu influencer marketingu, m.in. poprzez wdrażanie farmeworku advocacy - narzędzia do kompleksowego planowania i kreowania działań w tym obszarze.

- W związku ze wzrastającymi potrzebami klientów oraz zapytaniami z rynku, agencja planuje rozbudowywać kompetencje z obszarów web design & developement, social media oraz employer brandingu. W 2023, w oparciu o program szkoleniowy consulting mindset, agencja będzie koncentrować się na dalszym wzmacnianiu pozycji partnera biznesowego, oferując usługi i rozwiązania ułatwiające kompleksową analizę i diagnozę kierunków rozwoju marek aby jeszcze skuteczniej realizować cele i KPI biznesowe klientów - wyliczono.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021

Dołącz do dyskusji: Leo Burnett Warszawa zwiększyła wpływy. 50 mln zł z dywidend

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Księgowa
Chichot losu, bo taki Starcom, kiedyś dawno temu część Leo Burnett, ma obecnie sprzedaż ponad miliard, czyli prawie czterdzieści razy więcej od dawnej matki.
odpowiedź