SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Trzykrotny wzrost liczby użytkowników LG Channels w Europie

W ciągu ostatniego roku LG Channels, darmowa usługa streamingowa należąca do LG Electronics, potroiła liczbę użytkowników. Platformy typu FAST, oferujące bezpłatnie linearne kanały telewizyjne cieszą się coraz większą popularnością w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Europie Zachodniej.

W ofercie LG Channels są m.in. darmowe kanały sportoweW ofercie LG Channels są m.in. darmowe kanały sportowe

Usługa LG Channels ruszyła w 2016 roku w USA, a w 2019 roku jej zasięg został poszerzony na wybrane kraje Europy. Na razie posiadacze telewizorów południowokoreańskiego koncernu w Polsce, nie mogą korzystać z platformy FAST. - LG Electronics nie planuje obecnie uruchomienia LG Channels w Polsce - informowało w grudniu 2022 roku Wirtualnemedia.pl LG Electronics Polska.

Jak wynika z danych LG w styczniu 2023 roku, liczba użytkowników platformy LG Channels dostępnej na 16 rynkach europejskich potroiła się w porównaniu z tym samym miesiącem 2022 roku. Przyrost aktywnych użytkowników przekłada się na wzrost o ponad 200 procent. Towarzyszy temu zwiększenie oglądalności w kilku kategoriach, takich jak filmy pełnometrażowe, seriale, stacje muzyczne i aktualności.

LG Channels poszerza ofertę w Europie

Z raportu Médiamétrie i NPA Conseil wynika, że tylko w Niemczech, Hiszpanii, Francji, Włoszech i w Wielkiej Brytanii aktywnych jest ponad 2,2 tys. bezpłatnych kanałów FAST. Ich liczba ciągle rośnie. Także producent sprzętów elektronicznych z Korei Południowej rozszerza bibliotekę treści i zwiększa liczbę dostępnych stacji. Są podzielone na takie kategorie jak, wiadomości, lifestyle, seriale, filmy pełnometrażowe i sport.

W kwestii sportu, usługa LG Channels nawiązała partnerstwo z płatnym serwisem streamingowym DAZN, aby oferować część treści za darmo. Udostępni DAZN Fast z meczami najlepszych lig europejskich wraz z niedawno zapowiedzianym DAZN Rise, pierwszym całodobowym kanałem streamingowym, poświęconym wyłącznie sportom kobiecym. Dzięki podjęciu współpracy z Funke Digital, LG Channels zapewnia teraz dostęp do wielu kanałów FAST obejmujących  treści fabularne i rozrywkowe, w tym Netzkino Plaion, który oferuje filmy akcji, thrillery, komedie i romanse. W Niemczech firma oferuje też Auto Motor und Sport, kanał transmitujący testy samochodów oraz wedo TV, stację z filmami pełnometrażowymi i audycjami sportowymi.

Dodatkowo LG rozpoczyna obecnie udostępnianie treści między innymi w językach angielskim, niemieckim i hiszpańskim w pięciu krajach Europy w modelu AVOD, w którym transmisja jest bezpłatna dzięki reklamom. Umożliwia to współpraca z firmami takimi jak niezależna międzynarodowa wytwórnia i dystrybutor Minerva Pictures z siedzibą w Rzymie, działająca na rynku filmowym i audiowizualnym od 1950 roku czy też LoveTV Channels z treściami przeznaczonymi dla fanów kinematografii, środowiska naturalnego i wina, bądź bliskie sercom entuzjastów piłki nożnej „Shoot for Love”.

Dzięki współpracy z ITV Studios w ofercie LG Channels pojawią się nowe kanały, wśród nich Storylands, prezentujący wysokojakościowe, nagradzane europejskie filmy fabularne produkowane pod markami ITV Studios we Francji, Włoszech i krajach skandynawskich. W ofercie dostępny będzie również program kulinarny Hell’s Kitchen prowadzony przez odznaczonego wieloma gwiazdkami Michelina mistrza kuchni Gordona Ramsaya.

Polacy mogą korzystać z Xiaomi TV+ i Rakuten TV

Choć na rozwiniętych rynkach telewizyjnych, FAST staje się coraz popularniejszym modelem konsumpcji treści, to w Polsce dopiero „raczkuje”.  W naszym kraju bez usługi VPN nie działa nie tylko LG Channels, ale także Samsung TV Plus, choć ta firma sprzedaje na świecie najwięcej telewizorów. - Na ten moment nie mamy żadnych informacji w tym temacie. Jeśli w przyszłości coś nowego się pojawi, damy znać – informowało nas pod koniec zeszłego roku biuro prasowe Samsunga.

Usługa działa na przykład w Niemczech, gdzie oferuje stację DAZN FAST+ z transmisjami na żywo z La Ligi, Serie A, Ligue 1 i Ligi Mistrzów. Za Odrą na platformie można oglądać też m.in. BBC Travel, BBC History, Insight TV, MTV Pluto TV, MTV Teen Mom, Nick Pluto TV, Euronews, CNN czy Clubbing TV.

Jesienią chiński producent telewizorów wprowadził na urządzenia używane w Polsce aplikację Xiaomi TV+. Można dzięki niej oglądać kilkadziesiąt darmowych kanałów, ale wyłącznie w języku angielskim. Prezentują m.in. treści podróżnicze, kulinarne, przyrodnicze, karaoke, K-Pop, poświęcone grom komputerowym, bilardowi, wrestlingowi. Dla porównania, w Hiszpanii Xiaomi TV+ oferuje około 240 kanałów.

Nieco szerszą ofertę ma serwis Rakuten TV. Od niedawna udostępnia m.in. kanały Bjgtjme (filmy) i Grjngo (westerny) w języku polskim. W Polsce Rakuten TV oferuje też po angielsku m.in. Fashion TV+, Clubbing TV, Travelxp, Revry LGBTQ TV, Euronews, Bloomberg, iFood TV, Stingray Greatest Hits, Stringray Hit list. Travelxp jesienią trafił do oferty platformy cyfrowej Polsat Box. W płatnym pakiecie jest jednak oferowany w jakości 4K i z polską wersją dźwiękową. Dla polskich odbiorców ciekawą ofertą może być muzyczny Clubbing TV, który emituje m.in. koncerty, teledyski i występy DJ-ów. Rakuten TV działa na urządzeniach mobilnych, komputerach, telewizorach i sprzętach Smart TV (Android TV, Tizen, WebOS, Hisense, Vestel, Panasonic).

Dołącz do dyskusji: Trzykrotny wzrost liczby użytkowników LG Channels w Europie

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mikołaj
Polska jak zwykle w tyle
odpowiedź
User
Grzdyl
To że szajsung ze swoim badziewiem sprzedaje najwięcej TV to nieporozumienie, na tronie TV powinny zasiadać LG i SONY jeśli patrzymy na jakość.
odpowiedź