SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Zalando, MISBHV i KPH ze wspólną kampanią o sytuacji osób LGBT+ w Polsce

Platforma ecommerce Zalando, polska marka MISBHV i Kampania Przeciw Homofobii (KPH) przygotowały wspólną kampanię „Historie ukryte w ubraniach". Akcja ma na celu przedstawienie prawdziwych historii osób LGBT+ i zwrócenie uwagi na ich problemy w Polsce.

Według raportu KPH „Sytuacja społeczna osób LGBTA w Polsce" 70 proc. osób nieheteronormatywnych doświadczyło homo-, bi- lub transfobicznej przemocy. Tylko 4 proc. ofiar zgłosiło napaści organom ścigania.

Aby zwrócić uwagę na skalę przemocy wobec osób LGBT+ powstała kampania „Historie ukryte w ubraniach". Przygotowały ją wspólnie Zalando, Kampania Przeciw Homofobii oraz MISBHV – polska marka odzieżową stworzona przez Natalię Maczek i Tomasza Wirskiego.

Razem z MISBHV Zalando stworzyło pięć projektów z ubrań, które zostały uszkodzone wskutek aktów przemocy dokonanych na osobach LGBT+.

Projekty podkreślają zmianę, jaka zachodzi w wymowie powstałych ubrań – z pozostałości po traumatycznych przeżyciach zmieniają się w symbole walki o tolerancję i protestu przeciw homofobii. Nowe projekty mają stać się symbolem odwagi i niezłomnej postawy społeczności LGBT+, która wciąż walczy w Polsce o równość i szacunek.

– To niezwykle ważne, by szeroko rozpoznawalne marki, takie jak Zalando, angażowały się w kampanie społeczne i mówiły głośno o problemach, jakie nękają nasze społeczeństwo. W ten sposób marki mogą dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i zmotywować ich do wsparcia przeróżnych celów, takich jak dążenie do równości, a do osiągnięcia tego celu niezbędna jest profesjonalna pomoc prawna. Tylko poprzez zgłoszenie sprawy na policję jesteśmy w stanie dotrzeć do sprawcy przestępstwa i uruchomić aparat sprawiedliwości. Dzięki zgłoszonym i udokumentowanym przestępstwom będziemy w stanie przeprowadzić efektywne działania prawne na szczeblu lokalnym i międzynarodowym – mówi Jakub Lendzion z Kampanii Przeciw Homofobii.

Działania obejmują zasięgiem media społecznościowe Zalando, MISBHV i KPH. Wesprą ją aktywności PR.

Kampania stworzona we współpracy z agencją 180heartbeats + Jung v. Matt.

Kluczowym elementem jest seria filmów w reżyserii Mikołaja Sadowskiego, wykonanych przez operatora filmowego Igora Połaniewicza. Filmy te przedstawiają historie bohaterów kampanii oraz proces projektowania na nowo uszkodzonych ubrań. Zdjęcia kampanii zostały wykonane przez znaną fotografkę Zuzę Krajewską.

Dodatkowo Zalando zadeklarowało, że będzie sponsorować wybrane programy prowadzone przez Kampanię Przeciw Homofobii kierowane do osób, które doświadczyły przemocy i szukają pomocy prawnej i psychologicznej.

Dołącz do dyskusji: Zalando, MISBHV i KPH ze wspólną kampanią o sytuacji osób LGBT+ w Polsce

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
a
i jakież sa ich problemy? Moim problemem z zalando jest chęć darmowych zakupów najdroższych marek w ich sklepie tak jak nachodźcy w niemczech mieli. Taki bonusik :)
odpowiedź
User
a1
i jakież sa ich problemy? Moim problemem z zalando jest chęć darmowych zakupów najdroższych marek w ich sklepie tak jak nachodźcy w niemczech mieli. Taki bonusik


ale reklamę, w której mówią m.in. o pobiciach widziałeś/łaś czy tak sobie gadasz głupoty bez sensu?
odpowiedź
User
a
i jakież sa ich problemy? Moim problemem z zalando jest chęć darmowych zakupów najdroższych marek w ich sklepie tak jak nachodźcy w niemczech mieli. Taki bonusik


ale reklamę, w której mówią m.in. o pobiciach widziałeś/łaś czy tak sobie gadasz głupoty bez sensu?


pobicia zdarzają się ot tak, żadna rewelacja.
odpowiedź