SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

UPC Polska: ponad milion abonentów telewizji cyfrowej w 2016 roku

W 2016 roku zmniejszyła się baza klientów sieci kablowej UPC Polska, ale firma sprzedała więcej usług. Największą dynamikę wzrostu klientów wykazuje cały czas telefonia, a liczba abonentów telewizji cyfrowej przekroczyła milion.

Article

Sieć kablowa UPC Polska na koniec ub.r. obsługiwała 1 439 200 klientów, co oznacza spadek o 2,4 tys. abonentów względem końca 2015 roku, czyli o 0,17 proc. - wynika z raportu rocznego opublikowanego przez Liberty Global, właściciela operatora.

Zasięg sieci osiągnął w 2016 roku poziom 3 157 600 gospodarstw domowych, co oznacza wzrost o ponad 185 000 gospodarstw w ciągu całego roku.

Na koniec grudnia ub.r. z telewizji cyfrowej korzystało 1 004 900 użytkowników. To o 4,25 proc. więcej niż rok wcześniej (wzrost o 42,7 tys. użytkowników). Operator nie podaje, ilu abonentów nadal korzysta z oferty analogowej.

Liczba korzystających z szerokopasmowego internetu UPC na koniec grudnia ub.r. wyniosła 1 105 100, co oznacza wzrost w ciągu roku o 4,77 proc.

W 2016 roku UPC rozwijało też ofertę dla klientów biznesowych, podnosząc szybkość internetu dla małych firm od UPC Biznes do 600/60 Mb/s i zwiększając zasięgu tej usługi do 30 miast, a także oferując średnim i dużym firmom ochronę przed atakami DDoS (Distributed Denial of Service).

Relatywnie najbardziej, bo o 6,64 proc., w 2016 roku poszła do góry liczba klientów telefonii stacjonarnej UPC - korzysta z niej 634 500 użytkowników.

Łącznie klienci sieci UPC Polska na dzień 31 grudnia ub.r. korzystali z 2 954 100 mln usług (rok wcześniej z 2,85 mln).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: UPC Polska: ponad milion abonentów telewizji cyfrowej w 2016 roku

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
fasada
Proszę nie dać się nabrać na dane o rekordowym przyroście usług telefonicznych. UPC wciska klientom telefon na wszelkie możliwe sposoby, nawet za darmo, jeśli ma się telewizję czy internet.
16 8
odpowiedź
User
x
Proszę nie dać się nabrać na dane o rekordowym przyroście usług telefonicznych. UPC wciska klientom telefon na wszelkie możliwe sposoby, nawet za darmo, jeśli ma się telewizję czy internet.
Z tego co wiem, może być drożej, gdy mamy internet+telewizja niż gdy mamy internet+telewizja+telefon (dla tych samych pakietów internetu+telewizji).
11 8
odpowiedź
User
fasada
Proszę nie dać się nabrać na dane o rekordowym przyroście usług telefonicznych. UPC wciska klientom telefon na wszelkie możliwe sposoby, nawet za darmo, jeśli ma się telewizję czy internet.
Z tego co wiem, może być drożej, gdy mamy internet+telewizja niż gdy mamy internet+telewizja+telefon (dla tych samych pakietów internetu+telewizji).

Przypadek, który znam, wygląda tak: Dali telefon "za darmo", ale ponieważ towarów czy usług dawać darmo nie można (z powodów podatkowych), więc na fakturze pojawił się niewielki abonament za telefon i dokładnie o tyle samo "potaniał" internet. To znaczy, że koszty telefonu i tak są zaszyte w cenach internetu czy telewizji. Czyli należy brać ten telefon, bo i tak się za niego niejawnie płaci. Taka ekonomika na poziomie Kercelaka w wielkiej firmie...
11 8
odpowiedź
User
55
UPC ROBI CO CHCE,MIĘSZA Z TYMI KANAŁAMI TAK MIĘSZA JAK CHCE.WYŁĄCZA I WŁĄCZA PROGRAMY JAK IM SIĘ PODOBA.ROBIĄ CO CHCĄ.A KLIJĘTA MAJĄ W GŁĘBOKIEJ DUPIE.SKOŃCZY SIĘ UMOWA I ROBIE IM PAPAPA,SRAM NA NICH.
11 8
odpowiedź