Liczba klientów platform cyfrowych wzrośnie do 7 mln w 2012

Polskie platformy telewizji cyfrowej będą miały 7 mln abonentów do2012 roku, czyli dwa razy tyle co obecnie.

isb-kk
isb-kk
Udostępnij artykuł:

Polski rynek telewizji cyfrowych w Polsce zdominowany jest przeztrzy platformy cyfrowe. Abonament i dekoder ma 3,5 mln Polaków. Wciągu 4 lat ta liczba ta może wzrosnąć do 7 milionów - oceniaMoney.pl. W zeszłym roku platformy zdobyły 1,5 mln nowychklientów.

Liderem rynku jest Cyfrowy Polsat, który ma ponad 2 mlnabonentów, a w tym roku ma zadebiutować na GPW. Spółka planujetylko sprzedaż około 25% obecnych akcji. Wartość oferty ma wynieść- jak podaje portal - 1,0-1,5 mld zł, co oznacza, że firmawyceniana jest na 4-6 mld zł. Prospekt został już zatwierdzonyprzez Komisję Nadzoru Finansowego (KNF), ale o terminieprzeprowadzenia oferty jeszcze nie zdecydowano.

Cyfra Plus dociera do ponad 1 mln gospodarstw domowych, aplatforma 'n', należąca do grupy ITI, informowała w listopadzie, żezdobyła 200 tys. abonentów. Około 200 tys. abonentów odbieratelewizję cyfrową za pośrednictwem telewizji kablowych. W połowieroku sygnał cyfrowy ma wprowadzić największy dostawca telewizjikablowej UPC, który ma ok. 1 mln abonentów telewizjianalogowej.

Polska, zgodnie z wymogami UE, zobowiązała się do przejścia w2014 na cyfrowy system nadawania. Jednak kilkanaście milionówPolaków nie zdaje sobie z tego sprawy - wynika z raportuprzygotowanego przez firmę doradczą On Board PR na podstawie badańPBS DGA.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK