Rośnie liczba Polaków korzystających z Instagrama

Ponad 8 mln polskich użytkowników korzysta z aplikacji Instagram. 73 proc. z nich to kobiety - pokazują najnowsze badanie Gemius/PBI.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Rośnie liczba Polaków korzystających z Instagrama

Na koniec 2017 roku z Instagrama w Polsce korzystało ok. 5 mln osób - o ponad pół miliona więcej niż rok wcześniej. Badania Gemius/PBI pokazują, że popularność aplikacji w naszym kraju rośnie z roku na rok.

grafika

Na przestrzeni ostatnich miesięcy liczba użytkowników aplikacji Instagram ustabilizowała się na poziomie ok. 2,5 mln. O kilka milionów więcej osób korzysta w Polsce z serwisu Instagram.com na urządzeniach stacjonarnych. Łącznie, w czerwcu br. aplikacja i serwis miały ok 8,5 mln użytkowników.

grafika

Z aplikacji mobilnej Instargama częściej korzystają panie (73 proc. użytkowniczek w czerwcu 2018). W  przypadku serwisu Instagram.com proporcje płci zmieniły się w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy. W czerwcu tego roku z serwisu korzystało już 51 proc. mężczyzn i 49 proc. kobiet.

grafika

Jeśli chodzi o strukturę demograficzną, to użytkownicy i serwisu, i aplikacji mają przeważnie średnie lub wyższe wykształcenie i zamieszkują największe miasta. Instragram zdobywa największą popularność w dwóch grupach wiekowych - 15-24 i 25-34 lata. Z serwisu Instagram.com najchętniej korzystają mieszkańcy wsi i mniejszych miast.

grafika
grafika
grafika

Użytkownicy Instagrama w Polsce zostali przez nas przeanalizowani z wykorzystaniem danych z dwóch badań realizowanych przez Polskie Badania Internetu we współpracy z firmą Gemius. Uwzględniono dane dla serwisu Instagram.com i aplikacji Instagram. Źródła danych: Dane z badań Megapanel i Gemius/PBI – trendy w latach 2012-2018; dane z badania Gemius/PBI z stycznia 2017 – czerwca 2018 – trendy w poszczególnych miesiącach; dane z badania Gemius/PBI z czerwca 2018 – profil socjodemograficzny użytkowników.

jd
Autor artykułu:
jd
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

FilmBox+ w ofercie dużego operatora

FilmBox+ w ofercie dużego operatora

CCC odpiera tezy ws. działalności w Rosji. Wyda miliony na swoje akcje

CCC odpiera tezy ws. działalności w Rosji. Wyda miliony na swoje akcje

Zmiany w "Tygodniku Powszechnym". Michał Okoński z nową rolą

Zmiany w "Tygodniku Powszechnym". Michał Okoński z nową rolą

Piotr Chrobot nowym liderem kreatywnym w zespole OS3

Piotr Chrobot nowym liderem kreatywnym w zespole OS3

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii
Materiał reklamowy

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii

Szef sponsoringu sportowego Michał Rutkowski żegna się z Orlenem

Szef sponsoringu sportowego Michał Rutkowski żegna się z Orlenem