Rekordowa oglądalność finału Ligi Mistrzów i Roland Garros w streamingu

Sobotnie finały Ligi Mistrzów i Roland Garros przyciągnęły rekordowo dużo widzów do serwisów streamingowych. Z analizy firmy NPAW wynika, że mecz między Manchesterem City a Interem Mediolan oglądało w ten sposób 45 proc. więcej unikalnych użytkowników niż przed rokiem. Do obejrzenia obu wydarzeń najczęściej sięgano po telewizory Smart TV.

ag
ag
Udostępnij artykuł:
Rekordowa oglądalność finału Ligi Mistrzów i Roland Garros w streamingu
Tegoroczne finały Ligi Mistrzów i French Open miały cieszyć się rekordową popularnością w streamingu (fot. NPAW)

Choć Viaplay i inne serwisy były wiele razy krytykowane w Polsce za problemy ze streamingiem sportowym, to na świecie coraz więcej osób ogląda treści sportowe w ten sposób. Pokazują to dane, które firma analityczna NPAW pozyskała od wybranych platform. W porównaniu ze średnią ostatnich 90 dni, finał LM, w którym Manchester City pokonał Inter Mediolan 1:0, miał 14 proc. więcej odtworzeń i 18 proc. więcej unikalnych użytkowników.

Jeszcze bardziej zmianę widać, kiedy porównamy wydarzenie do analogicznego z 2022 roku. Wzrost wynosi wówczas odpowiednio 39 i 45 proc.  Najczęściej wydarzenie było oglądane za pośrednictwem telewizorów (34 proc.). Kolejne miejsca zajęły: smartfony (26 proc.), dekodery, przystawki (18 proc.) i komputery PC (15 proc.).

Jeszcze większe wzrosty w przypadku finału French Open

Podczas turnieju tenisowego Roland Garros Novak Djokovic zapewnił sobie 23. tytuł wielkoszlemowy, a Iga Świątek wygrała trzeci w swoim życiu French Open. Z danych NPAW wynika, że partnerzy firmy odnotowali 11 proc. wzrost liczby odtworzeń i unikalnych użytkowników transmisji w streamingu w porównaniu z poprzednimi dniami imprezy.

Streaming okazał się znacznie popularniejszą formą odbioru wydarzenia niż przed rokiem. W sobotę odtworzeń było 68 proc. więcej, a liczba unikalnych użytkowników wzrosła o 57 proc. Także w tym przypadku telewizory okazały się najpopularniejszym urządzeniem do odbioru (prawie 47 proc.). Dalej znalazły się komputery (19 proc.) i smartfony (16 proc.).

Wydarzenia w pojedynczych serwisach przyciągają miliony widzów

Firma nie podaje twardych danych liczbowych odnośnie oglądalności. Pojedyncze platformy w Europie mogą przyciągać nawet kilkumilionową widownię.  Na przykład kwietniowe starcie między Manchesterem City a Bayernem Monachium, w którym mistrzowie Premier League pokonali Niemców 3-0 na Etihad Stadium, w niemieckiej wersji serwisu Amazon Prime Video oglądało 4 mln gospodarstw domowych. Jeszcze więcej widzów przyciągają serwisy streamingowe w Stanach Zjednoczonych, Chinach czy w Indiach.

Globalne wydatki serwisów streamingowych na prawa do transmisji sportowych mają przekroczyć w tym roku 8,5 mld dolarów. Z raportu  Ampere Analysis wynika, że w czołówce są DAZN, Amazon Prime Video i ESPN+. Viaplay zajął pod względem tych inwestycji czwarte miejsce, a większość jego wydatków dotyczy polskiego rynku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski