SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kampanie lodów Koral. Od Maryli Rodowicz, przez Dodę po Ekipę

Historia firmy Koral sięga 1979 roku, założona została przez dwóch braci - Marcina i Józefa. Przez lata jej kampanie jak w soczewce pokazywały zmieniające się trendy w marketingu i reklamie. Do współpracy byli zapraszani Maryla Rodowicz i Daniel Olbrychski, Doda czy Joanna Krupa. Ostatni sukces sprzedażowy przyniosły jednak nie gwiazdy telewizji czy estrady, a youtuberzy.

Lody Ekipy Koral / fot. materiały prasoweLody Ekipy Koral / fot. materiały prasowe

Limanowa - to tutaj bracia Koral założyli swoją firmę. Dzisiaj jej siedziba mieści się w Nowym Sączu, ma zakłady produkcyjne w Rzeszowie i Limanowej. Z małej, rodzinnej firmy już dawno temu przekształciła się w markę znaną nie tylko w Polsce, ale i w krajach Unii Europejskiej. Dzisiaj sprzedaje ponad 400 gatunków różnego rodzaju lodów.

42 lata istnienia spółki - jej kampanie reklamowe pokazują, jak na przestrzeni lat zmieniał się rynek: marketingowy, telewizyjny, kulturalny. Ambasadorami ich kampanii do tej pory byli: Katarzyna Figura, Maryla Rodowicz, Daniel Olbrychski, Joanna Liszowska, Beata Kozidrak, Helena Vondrackova, Funky Filon, Arka Noego, Doda, Natasza Urbańska, Joanna Krupa, Katarzyna Zielińska, Joanna Koroniewska, Maciej Musiał, Zbigniew Wodecki, Damian Kordas i Artur Żmijewski. Jednak dopiero współpraca z youtuberami z Ekipy sprawiła, że ponownie Koral pojawił się na ustach wielu Polaków.

„Popularność i sympatia konsumentów jest wynikiem realizowanej niezmiennie od lat strategii marketingowej. Misją naszej firmy jest sprawianie ludziom przyjemności - chcemy, by za sprawą naszych lodów poczuli się jak dzieci i wrócili do niewinnych chwil radości i beztroski. Każdy może pozwolić sobie na chwilę błogości - tu i teraz. Ta dewiza dotyczy również naszych produktów premium. Kluczem do sukcesu jest to, że wszystko co robimy, robimy z wielkim sercem” - czytamy na stronie internetowej Koral.

Przyjrzyjmy się zatem wybranym kampaniom. Pierwszymi gwiazdami billboardów była Maryla Rodowicz i Daniel Olbrychski. W kampanii pojawili się w 2003 roku.

2006 rok – Funky Filon – „Wszystkie ziomki jedzą tylko lody Koral”

Helena Vondrackova - Czechy

Majka Jeżowska – Czechy

2009 rok –  Dorota „Doda” Rabczewska z piosenką „Nie daj się”

Kolejny spot z Dodą

Joanna Krupa – 2012 z „Grand jest hypnotajzing”

Katarzyna Zielińska – 2012 rok

Rok 2013 - Joanna Koroniewska z "Koralowe koktajlowe"

Rok 2017 – Maciej Musiał i  „Prawo Korala – zawsze jest pora, na lody Koral”

Fenomen Ekipy

Pod koniec marca do sprzedaży trafiła nowa linia lodów Koral pod marką Ekipa, której ambasadorami marketingowymi są youtuberzy z kanału Ekipa. Główną gwiazdą jest Karol "Friz" Wiśniewski, którzy stworzył Ekipę, zapraszając do współpracy swoich przyjaciół - influencerów.

Lody pojawiły się w sklepach Lidla i Biedronki, a internet obiegły nagrania wideo pokazujące walkę klientów przy sklepowych lodówkach. W związku z olbrzymim zainteresowaniem lodami, Koral podjął w tym tygodniu decyzję o uruchomieniu dodatkowej linii produkcyjnej, dzięki czemu będzie wytwarzanych aż milion lodów Ekipy na dobę.

- Od początku wiedzieliśmy, że chcemy pracować z Ekipą, bo tylko oni w tej chwili potrafią stworzyć coś tak wyjątkowego - utrzymywać doskonałe liczby wyświetleń na YouTube, docierać do milionów fanów na Instagramie, stworzyć własną linię ubrań i wypromować ją z takim sukcesem. No i oczywiście być na ustach całej Polski - od magazynu Forbes, przez program Kuby Wojewódzkiego, do setek fanpage’y i rozmów na ulicy. Dla mnie są na ten moment absolutnym numerem jeden i tylko z nimi mogliśmy związać najlepszą markę lodów w Polsce - komentował Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu w firmie Koral w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż w Lidlu - 154 lody w ciągu minuty

Poprosiliśmy przedstawicieli biura prasowego Biedronki i Lidla o informacje dotyczące sprzedaży lodów promowanych przez youtuberów.

- Lody Ekipy już od kilku tygodni są hitowym produktem przede wszystkim wśród młodzieży, dlatego postanowiliśmy włączyć je do czasowej oferty. Zainteresowanie lodami Ekipy przerosło nasze oczekiwania - klienci udali się do naszych sklepów w celu zakupienia lodów Koral od wczesnych godzin otwarcia. Już pierwszego dnia trwania specjalnej oferty - w poniedziałek, 26 kwietnia – sprzedaliśmy aż 93 proc. lodów. Klienci podczas jednych zakupów kupowali średnio 12 sztuk lodów Ekipy, największy zakup miał miejsce w sklepie Lidl Polska w Warszawie przy ulicy Grochowskiej - aż 181 zakupionych sztuk przez jednego klienta. 24 klientów kupiło jednorazowo ponad 100 lodów. Najwięcej lodów sprzedaliśmy w Warszawie, Wrocławiu oraz Łodzi. Sprzedawaliśmy średnio 154 lody w ciągu minuty, czyli 2,57 loda w ciągu sekundy. Niewykluczone, że w przyszłości powtórzymy akcję promocyjną z lodami Ekipy - poinformowała nas Aleksandra Robaszkiewicz, szefowa komunikacji korporacyjnej i CSR w Lidl Polska.

Natomiast Biedronka informuje, że pierwszy klient kupił lody Ekipy w dniu ich dostawy 20 minut po północy w sklepie w Krakowie, a średnio klienci na jednym paragonie kupowali 6 lodów.

- Pojedynczy lód był sprzedany średnio raz na 16 sekund (dane na podstawie paragonów zawierających ten produkt). Rekord sprzedaży padł w Warszawie przy ul. Bartyckiej. W czwartek 22.04 sprzedało się tu łącznie aż 230 sztuk kultowego smakołyku - podaje sieć.

Ponad trzy czwarte asortymentu dostępnego w wybranych placówkach została sprzedana już pierwszego dnia.

Reklamy lodów Koral to "historia polskiego celebryctwa"

Paweł Modzelewski, head of Socialyse w Havas, uważa, że przewrotnie można powiedzieć, że historia polskiego "celebryctwa", oczekiwań konsumentów i popularności poszczególnych osób jest napisana reklamami lodów Koral.

- Od dwóch dekad firma Koral co kilka lat serwowała społeczeństwu reklamę z celebrytami, których popularność z różnych przyczyn w danym momencie wzrosła. Co więcej, odnoszę wrażenie, że "popularność tu i teraz" było kluczowym kryterium doboru celebrytów do kampanii. Niezależnie od grupy celowej - no bo jak inaczej połączyć Arkę Noego, Helenę Vondrackową, Joannę Krupę, Maćka Musiała, Daniela Olbrychskiego czy Kasię Zielińską. Było to jednak wciąż użyczenie twarzy do reklamy, kampania jakich wiele - ocenia.

Zdaniem Modzelewskiego, obecna kampania z Ekipą jest czymś nowym na wielu płaszczyznach, niemniej klucz doboru zostaje ten sam - "popularność tu i teraz". - Firma, zakładam, że idąc za rekomendacją agencji, tym razem starała się pójść krok dalej we współpracy z nowymi celebrytami - jasna identyfikacja wizualna na opakowaniach, sprawiająca wrażenie "lodów od Ekipy" a nie "lodów, które reklamuje Ekipa", silna promocja wykorzystująca poszczególnych członków, wpływ na kształt produktu. Intensywność wejścia w produkt spotkało się z ogromnym docenieniem przez fanów - ich własny i często odległy dla rodziców świat pranków i wyzwań, który dotychczas ograniczał się do ekranu nagle pojawił się w Żabce za rogiem - komentuje ekspert.

Za koordynację współpracy popularnych twórców internetowych z Koral odpowiada agencja influencer marketingowa GetHero. Przy kampanii pracuje również agencja Veneo. Drugi etap kampanii obejmuje wprowadzenie lodów w rozmiarze XL, uruchomienie dodatkowej linii produkcyjnej, poszerzenie dystrybucji i przygotowanie obrandowanych ciężarówek, które ruszyły w Polskę. Firma zapowiedziała, że będzie produkowała milion lodów Ekipy na dobę.

Karol "Friz" Wiśniewski" ogłosił na Twitterze, że zysk netto kierowanej przez niego spółki Ekipa Holdings tylko w marcu przekroczył milion złotych.

Dołącz do dyskusji: Kampanie lodów Koral. Od Maryli Rodowicz, przez Dodę po Ekipę

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Zygmunt
Fenomenem są te wykupione artykuły nie opatrzone słowem ARTYKUŁ SPONSOROWANY
odpowiedź
User
Liverpool2005
Najgorsze w tej całej kampanii nie jest to jak małolaty się rzucają na te lody i wchodzą do lodówki, tylko dlaczego to robią!? Świadczy to o tym co dzisiejsza młodzież robi w czasie wolnym. Siedzi na YouTube i kasuje mózg śmiesznymi filmikami które do niczego nie prowadzą! Dawniej człowiek przyszedł ze szkoły plecak pod stół i biegał cały dzień po osiedlu za piłką
odpowiedź
User
Ery
W tym przypadku media działają, jak ślepe i głuche same napędzając reklamę opisując to co się dzieję, jak sensację XXI wieku zapominając że stały się zwykłym narzędziem w realizacji czyjegoś planu marketingowego.
odpowiedź