SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Lotos zwiększył sprzedaż paliw na stacjach własnych o ponad 21% po4 miesiącach

Grupa Lotos zwiększyła w ciągu pierwszych czterech miesięcy tegoroku sprzedaż paliw na stacjach własnych o ponad 21%, w porównaniudo 2008 roku, poinformowała firma w czwartek.

Lotos zwiększył sprzedaż paliw na stacjach własnych o ponad 21% po4 miesiącach

"Za wysokim wynikiem stoi przede wszystkim znaczny wzrostsprzedaży oleju napędowego, który wyniósł ponad 30%" - wyjaśniłacytowana w komunikacie prezes Lotos Paliwa Hanka Krzyżańska.Dodała, że w pierwszej kolejności jest to efekt malejącego importupaliw do naszego kraju, w drugiej rosnącej popularności tankowaniaw Polsce z powodu niskich cen.

W czwartek Lotos podał, że w 2010 r., po zakończeniu realizacjiProgramu 10+, zdolności produkcyjne gdańskiej rafinerii wzrosną do4,5 mln ton oleju napędowego. To o ok. 1,5 mln ton diesla więcej wporównaniu z ubiegłoroczną produkcją zakładu i aż o ok. 2,5 mln tonwięcej niż w 2007 r.

Grupa Lotos podała wcześniej w maju, że po czterech miesiącachtego roku sieć stacji powiększyła się o 10 nowych obiektów -własnych i partnerskich - a do końca 2009 roku planuje rozbudowaćswoją sieć o kolejne 15 placówek.

Trzy z wyżej wymienionych 10 stacji, to obiekty własne koncernu,oddane do użytku jeszcze w styczniu stacje w Rawiczu i Nowej Solioraz pierwszy MOP, uruchomiony w Kołbaskowie przy autostradzieA6.

Kolejne 7 placówek to stacje partnerskie, operujące w ramachsystemu partnerstwa handlowego "Rodzina Lotos". Wśród nich znalazłysię m.in. stacje w Bielsku Podlaskim, Rumi, Środzie Śląskiej iRadzyminie. W ramach tego segmentu Lotos planuje uruchomić niebawemnastępne 3 stacje zlokalizowane w miejscowościach Przysucha,Brzezna i Wrzosy.

Obecnie sieć stacji paliw Lotos składa się z 318 obiektów, zczego 142 stanowią obiekty będące własnością Lotos Paliwa (CODO),86 stacji partnerskich (DOFO) i 90 stacji patronackich (DODO).

Grupa Lotos planuje zwiększyć sieć stacji paliw do ok. 330 nakoniec 2009 roku.

Zgodnie ze zaktualizowaną strategią dotyczącą segmentuhandlowego Lotos do 2012 roku planuje zwiększyć swój udział wdetalicznym rynku sprzedaży paliw do 10% i podnieść efektywnośćswoich obiektów.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Lotos zwiększył sprzedaż paliw na stacjach własnych o ponad 21% po4 miesiącach

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl