SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

LPP zbuduje dla Reserved centrum dystrybucyjne w Brześciu Kujawskim. Zainwestuje 400 mln zł

Grupa LPP postawi nowe centrum dystrybucyjne w gminie Brześć Kujawski. Wyda na ten cel 400 mln złotych, a inwestycja podwoi obecną powierzchnię magazynową spółki.

Article

Start inwestycji planowany jest na jesień br. Centrum ma zostać otwarte na przełomie 2021 i 2022 roku. Będzie liczyć ok. 100 tys. mkw.

Nowe centrum dystrybucyjnym LPP ma być miejscem pracy dla kolejnego tysiąca osób. Firma szukać będzie m.in.: pracowników magazynowych, specjalistów utrzymania ruchu, pracowników logistyki, inżynierów i menedżerów.

Centrum będzie obsługiwać sklepy stacjonarne jednej z marek z portfolio LPP - Reserved. Spółka chce tygodniowo wysyłać do salonów na całym świecie do nawet 10 mln sztuk ubrań.

- Inwestycja w Brześciu Kujawskim wpisuje się w strategię rozwoju LPP w nadchodzących latach. Rozwój naszej sieci stacjonarnej w Polsce i za granicą oraz znaczący wzrost udziału sprzedaży internetowej to wyzwania, które wymagają zaawansowanego technologicznie zaplecza logistycznego - mówi Jacek Kujawa, wiceprezes zarządu LPP ds. logistyki i IT. Postawiliśmy na Brześć Kujawski ze względu na jego położenie w centralnej Polsce, świetne skomunikowanie z główną osią transportową naszego kraju oraz potencjał, jeśli chodzi o rynek pracy. Duże znaczenie miało również pozytywne nastawienie władz samorządowych do naszej inwestycji - dodaje Kujawa.

Po uruchomieniu w Brześciu Kujawskim centrum dedykowanego salonom Reserved, obsługa sprzedaży stacjonarnej pozostałych marek LPP będzie realizowana w centrum dystrybucyjnym w Pruszczu Gdańskim. Obecnie to największy i najbardziej nowoczesny obiekt służący dystrybucji odzieży w Europie Centralnej i Wschodniej. Z tej lokalizacji LPP wysyła do swoich sklepów 8 mln sztuk odzieży tygodniowo.

Strategia LPP: e-handel, ekspansja zagraniczna

W czerwcu br. polski producent odzieży, który w swoim portfolio ma takie marki jak Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay zapowiedział nową strategię, którą ma zamiar realizować w ciągu najbliższych kilku lat. Ambitne plany odzieżowego potentata zakładają m.in. otwieranie salonów na nowych, zagranicznych rynkach, wzrost sprzedaży z e-handlu do 20 proc. czy powstanie fundacji, która umożliwi w przyszłości sukcesję spółki.

Prezes grupy LPP, Marek Piechocki zapowiadał m.in., że zamierza do 2021 roku wydać 1,5 mld złotych na rozbudowę sieci salonów, w takich państwach jak Słowenia, Izrael czy Finlandia. Do 2025 roku na inwestycje przeznaczy natomiast 3,5 mld złotych.

W 2017 r. przychody ze sprzedaży LPP wyniosły ponad 7 mld zł. W ciągu najbliższych trzech lat firma chce zwiększyć je o ponad połowę. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: LPP zbuduje dla Reserved centrum dystrybucyjne w Brześciu Kujawskim. Zainwestuje 400 mln zł

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
walter
bRAWO lpp!!!
9 8
odpowiedź
User
markos
Wow spora inwestycja. Fajnie bo kolejne nowe miejsca pracy i 400 mln, które zasila naszą gospodarkę. Swoją drogą 10 mln sztuk ubrań tygodniowo robi wrażenie.
8 8
odpowiedź
User
Pamo
To już kolejna ogromna inwestycja spółki, jak widać kiedy osiągnęli dobre wyniki, nie osiedli na laurach tylko dalej ciężko pracują nad kolejnymi sukcesami.
8 8
odpowiedź
User
Ex Klient
SUPER ,ŻE INWESTUJĄ W LOGISTYKĘ I MAGAZYNY ALE PYTAM CO Z JAKOŚCIĄ TYCH SZMATEK BO CO NIEKTÓRYCH RZECZY Z TEJ MARKI NIE MOZNA NAZWAĆ ODZIEŻĄ SKORO PO 2 PRANIACH NADAJĄ SIĘ JAKO ŚCIERECZKI DO MYCIA OKIEN . MADE IN CHINA - TO MÓWI WIELE
8 8
odpowiedź
User
helen
Co roku salony LPP trafiają do nowych krajów, niedługo będzie można spotkać je w każdym zakątku świata.
8 8
odpowiedź