SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„M jak miłość” i „Ranczo” najdroższe w cenniku reklamowym Telewizji Polskiej

W październiku br. reklamodawcy zapłacą więcej niż przed rokiem za reklamy w dwóch głównych kanałach Telewizji Polskiej. Zdrożały przede wszystkim spoty przy serialach, najwięcej kosztują przy „M jak miłość” i „Ranczu”.

Siedziba Telewizji Polskiej, fot. PAP / Paweł Kula Article

W październikowym cenniku Telewizji Polskiej najdroższe są spoty emitowane przy serialu „M jak miłość” w TVP2 - kosztują od 64 do 75 tys. zł (cena netto za spot 30-sek., bez rabatów). Rok temu maksymalna cena przy tym serialu wynosiła 64 tys. zł.

Niewiele mniej trzeba zapłacić za reklamę przy emitowanym w TVP1 w niedzielne wieczory serialu „Ranczo” - 63,5 tys. zł . Przed rokiem o tej porze pokazywano serial „Dziewczyny ze Lwowa”, przy którym spot kosztował 40,5 tys. zł. Od 52 do 59,3 tys. zł trzeba zapłacić za obecność reklamową przy serialu „Barwy szczęścia” w TVP2 (w ub.r. 49,3 tys. zł).

Ceny reklam wśród pozostałych seriali TVP wyglądają następująco: „Na dobre i na złe” -  53 tys. zł (przed rokiem 50,1 tys. zł), „Na sygnale” - 46 tys. zł, „O mnie się nie martw” - 25,5 tys. zł (20,8 tys. zł w październiku ub.r.), „Rodzinka.pl” - 22 tys. zł (rok temu 20 tys. zł), „Artyści” - 12,3 tys. zł.

Z kolei w TVP1 reklamy przy serialu „Ojciec Mateusz” kosztują 35,1 tys. zł (w ub.r. 33 tys. zł), „Komisarz Alex” - 25,4 tys. zł (26,2 tys. zł w ub.r.), „Komisja morderstw” - 7 tys. zł.

W TVP1 za emisję spotu przy programie „Rolnik szuka żony” marketerzy zapłacą 45,5 tys. zł (w ub.r. 30 tys. zł), przy show „Hit Hit Hurra” - 19,9 tys. zł, przy „Ja to znam” - 18 tys. zł, a przy „Sprawie dla reportera” -  31,1 tys. zł (w ub.r. 28,8 tys. zł).

Spoty przy nadawanych czołowych programach TVP2 kosztują odpowiednio: „The Voice of Poland” -  28 tys. zł (w październiku ub.r. 20 tys. zł), „Bake Off Ale Ciacho” - 36,7 tys. zł, „Magazyn Expressu Reporterów” - 43,3 tys. zł (przed rokiem 39,3 tys. zł).

18 października br. TVP1 będzie transmitować rozgrywany w ramach Ligi Mistrzów mecz Real Madryt - Legia Warszawa. Najdroższa reklama przy nim kosztuje 50 tys. zł. Jednak pozycje w blokach reklamowych przy tym spotkaniu będą sprzedawane oddzielnie w drodze licytacji, o warunkach i terminie której Biuro Reklamy TVP poinformuje w późniejszym terminie.

W październiku najdroższa reklama przy „Wiadomościach” kosztuje przy niedzielnym wydaniu tego serwisu - 53,1 tys. zł (przed rokiem było to 61 tys. zł), a w dni powszednie - maksymalnie 22,2 tys. zł (rok temu: 19 tys. zł).

56,8 tys. zł kosztuje z kolei reklama przed niedzielnym serwisem sportowym (rok temu 61 tys. zł), w dni powszednie natomiast - maksymalnie 37,9 tys. zł (w październiku ub.r. do 50 tys. zł). Za spot przy prognozie pogody reklamodawcy zapłacą 57,8 tys. zł w niedzielny wieczór (rok temu 51 tys. zł) i maksymalnie 30,7 tys. zł w dni robocze (przed rokiem 39 tys. zł).

Biuro Reklamy TVP rozpoczyna sprzedaż czasu antenowego rozliczanego wg cennika (ZCP) w piątek 16 września i będzie ją prowadzić do 22 września. Zamówienia na pakiety KZP będą przyjmowane do 20 września.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „M jak miłość” i „Ranczo” najdroższe w cenniku reklamowym Telewizji Polskiej

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
michu
18 tys przy "Ja to znam" ?? Litości..
13 9
odpowiedź
User
Staszek
Takie wzrosty cen przy stagnacji na rynku reklamy i malejącej oglądalności?
8 11
odpowiedź
User
MPS
Szokujące, reklamy przy Na sygnale/46 tys./ znacznie droższe niż przy Ojcu Mateuszu/35,1 tys./ Komisarzu Alexsie/25,4 tys./
15 8
odpowiedź
User
abc
Szokujące, reklamy przy Na sygnale/46 tys./ znacznie droższe niż przy Ojcu Mateuszu/35,1 tys./ Komisarzu Alexsie/25,4 tys./


Właśnie, a pewnie Na sygnale trzy razy tańsze niż Aleks i pięć niż Ojciec Mateusz
13 8
odpowiedź
User
lol
Czyli cały bajzel na Woronicza utrzymuje kilka produkcji, gdyby nie Ranczo, M jak miłość, Barwy szczęścia czy o dziwo Na sygnale to Jacek Kurski miałby poziom oglądalności i budżet TVP Kultura...
16 8
odpowiedź