Producent „M jak miłość” urósł na dwóch hitach filmowych

Spółka MTL Maxfilm produkująca dla Telewizji Polskiej telenowelę „M jak miłość” w ub.r. zwiększyła przychody o 28 proc. do 54,69 mln zł, m.in. dzięki filmom „Koniec świata czyli, kogel mogel 4” i „8 rzeczy których nie wiecie o facetach”.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Producent „M jak miłość” urósł na dwóch hitach filmowych
„M jak miłość”; fot. MTL Maxfilm

Wpływy sprzedażowe netto MTL Maxfilm poszły w górę z 38,63 do 57,41 mln zł, natomiast wynik ze zmiany stanu produktów (czyli wartość produkcji będących w toku na koniec roku) poszedł w dół z 4,13 do -2,73 mln zł.

Przychody z realizacji „M jak miłość” o cyklu o kulisach serialu sięgnęły w ub.r. 37,73 mln zł, wobec 32,55 mln zł rok wcześniej. Od września ub.r. do maja br. premierowe odcinki telenoweli oglądało w TVP2 średnio 3,11 mln widzów, o 320 tys. mniej niż rok wcześniej (dane Nielsen Audience Meaurement).

MTL Maxfilm podkreśla, że ma umowę z TVP dotyczącą produkcji „M jak miłość” w kolejnych latach.

„Kogel Mogel 4” z ponad 760 tys. widzów w kinach

Natomiast wpływy spółki z praw autorskich i licencji poszybowały w górę z 2,98 do 17,3 mln zł. To przede wszystkim wynik dystrybucji kolejnego filmu z serii „Kogel mogel” - „Koniec świata, czyli kogel mogel 4” oraz komedii „8 rzeczy których nie wiecie o facetach”. Obie produkcje miały premierę w styczniu ub.r., pierwszą obejrzało w kinach 761 tys. widzów, a drugą - 419,1 tys. Potem pojawiły się na DVD i platformach streamingowych (są dostępne m.in. na Netfliksie).

Z kolei pozostałe przychody operacyjne MTL Maxfilm podskoczyły z 1,17 do 4,78 mln zł (zeszłoroczna kwota to prawie w całości dotacje z PISF), a pozostałe koszty operacyjne - z 354,4 tys. do 4,47 mln zł (głównie wskutek aktualizacji wartości aktywów niefinansowych).

Owa aktualizacja wynika z przesunięcia premier kolejnych realizowanych filmów. Spółka wyliczyła w sprawozdaniu, że w ub.r. kontynuowała tworzenie kolejnego filmu fabularnego, a także zaczęła pracę nad dwoma innymi filmami oraz „nowym serialem według sprawdzonych formatów”. Na początku ub.r. realizowano zdjęcia do filmu „Uwierz w Mikołaja”, w którym grają m.in. Teresa Lipowska, Dorota Kolak, Marta Lipińska i Antoni Pawlicki.

MTL Maxfilm bez dywidendy

Wydatki operacyjne spółki sięgnęły w ub.r. 53,01 mln zł, rosnąc rok do roku o 26,3 proc. Stanowiące zdecydowaną większość koszty usług obcych zwiększyły się z 34,18 do 42,5 mln zł, natomiast nakłady na wynagrodzenia poszły w górę z 6,54 do 8,55 mln zł, a te na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze zmalały ze 190,6 do 162,4 tys. zł.

Zysk sprzedażowy zwiększył się z 798,9 tys. do 1,66 mln zł, zysk operacyjny - z 1,62 do 1,98 mln zł, a zysk netto - z 781,3 do 822,9 tys. zł. Kwota zapłaconego podatku dochodowego poszła w górę z 683,2 tys. do 1,02 mln zł.

Zeszłoroczny zysk netto MTL Maxfilm w całości przeznaczono na kapitał zapasowy.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?